-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Volvo 2020: Bedre enn ventet
Volvo kunne i dag fortelle om et fjerde kvartal som ble langt bedre enn ventet. Aksjonærene får ekstra utbytte.
– I 2020 ga den globale pandemien oss utfordringer som har vært uten sidestykker i moderne tid, sa Martin Lundstedt, President og CEO for AB Volvo, da han presenterte de foreløpige resultatene for Q4 og hele 2020 i dag.
– Vi har vist at vi klarte å bedre vår volum- og kost-fleksibilitet, noe som har vært av stor betydning for måten vi har kommet gjennom 2020 på.
– På tross av at vi mistet 100 milliarder kroner i omsetning klarte vi allikevel et driftsresultat på 28,6 milliarder SEK, med en margin på 8,4 prosent, fortsatte han.
Sterkt medvirkende til dette var siste kvartal der driftsresultatet endte på 10,93 milliarder – opp fra 9,22 i 2019. Ifølge Refinitiv, leverandør av finansmarkedsdata og infrastruktur, hadde ikke analytikerne ventet mer enn 8,77 milliarder.
Omsetningen, justert for valuta, økte også så vidt i fjerde kvartal, men det var driftsmarginen som virkelig imponerte: 11,3 prosent.
Da resultatene for 2019 ble lagt frem var man i starten av et korona-utbrudd og Volvo betalte da ikke noe utbytte.
Pandemien medførte også at introduksjonen av Volvos nye lastebilgenerasjon ble forsinket ut i markedet.
Nå er imidlertid kassen fullere av cash enn på lenge, derfor foreslås det et ordinært utbytte på 6 SEK pr. aksje og et ekstraordinært på 9.
Børsen reagerte avmålt på nyheten, opp 1,50 til SEK 215.10 i formiddag.
Kanskje basert på Martin Lunstedts bemerkning i en videokonferanse i formiddag om at på tross av en ordrebank på 86.069 biler (61 prosent flere enn for ett år siden) var det store utfordringer i å få produktene ut til kundene fremover.
– Våre forsyningslinjer er overbelastet, sa han.
Selv om produksjonsvolum ikke ble nevnt i presentasjonen viste grafer at Volvo leverte ut 151.000 biler i fjor.
Traton, Daimler og Volvo beveger seg alle i dette området.