-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tungbilsalget snudde i Europa
95 prosent salgsoppgang i mars høres imponerende ut, inntil man husker utgangspunktet.

204.000 biler totalt klarte ACEA å telle opp i mars. Der finner du alt over 3,5 tonn – busser også, og det som ACEA teller som Vans, under 3,5 tonn.
Samlet har du altså en måneds økning på 95,3 prosent - og den er med på å dra hele første kvartal 21,6 prosent opp.
Tar du med EFTA og – spesielt - Storbritannia (som nå holdes utenfor det store regnskapet), er vi oppe i 273.600 biler. Det tilsvarer en oppgang på 23,1 prosent.
Men holder vi det opp mot et normal-år som 2019 ligger vi fremdeles under. Ikke med mye, riktignok, men med ca. 11.000 biler.
Det er ingen som lover at det etterslepet skal tas inn i løpet av året.
Hvis vi ser på de under 3,5 tonn mer enn doblet salget seg i mars. Det var på tide – de to første månedene var ikke gode. Så dermed ligger kvartalet 23,6 prosent foran fjorårets.
235.049 biler i hele Europa i første kvartal, mot 118.400 i fjor. MEN: 238.851 i 2019 – fremdeles ligger vi etter.
De tyngste, de over 16 tonn, økte med 15,3 prosent i EU (og med 11,9 prosent i Stor-Europa). Men det pussige var at de mellom 3,5 og 16 solgte i fullkommen harmoni med de tyngste slik at for gruppen ‘over 3,5 tonn’ er prosentøkningen den samme som for de tyngste.
Men, nok en gang: 2019 var bedre. Det ble solgt 32.200 over 16 tonn for to år siden – 2.500 flere enn i 2019, mens alle over 3,5 tonn endte på 36.200 i år og 39.700 i forfjor.
Alle de store markedene gikk i solide pluss for alle segmentene i mars. Tyskland var imidlertid den minst imponerende av dem.