-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo og Iveco med selvstyre-aktivitet
Både Volvo og Iveco har nettopp fortalt om nye partnerskap med spesialister i autonomi.

– Dette er ikke noe man gjør på egen hånd, sa Grayson Brulte, sjef i konsulentselskapet Brulte & Compani til Reuters da det ble kjent at Volvo og Aurora skulle samarbeide.
– Trucking er noe helt annet enn personbil-business. Det er helt andre krav som stilles, føyde han til.
Samarbeid nødvendig
Aurora er et forholdsvis nytt selskap startet av folk med bakgrunn i Alphabet’s autonomi-prosjekt, eller som kommer fra Teslas Autopilot, og som sitter sammen med en professor ved Carnegie Mellon Universitetet som i sin tid hjalp Uber med oppstarten av deres selvkjørings-teknologisenter i Pittsburgh.
I januar fortalte Aurora at de hadde inngått et strategisk partnerskap med Paccar (der man jo også finner Peterbilt og Kenworth)
Nesten samtidig var Iveco ute og fortalte at de skal jobbe ammen med et annet Silicon Valley selskap, Plus, om selvkjøringsteknologi.
Her er det første målet helt konkret: å få PlusDrive-systemet på plass i Ivecos LNG-fyrte S-Way så fort som mulig.
Også Marco Liccardo, Ivecos sjef for teknologi og digitalisering er helt klar:
– På denne måten får vi fremskyndet det høyeste automatiseringsnivået for tunge biler. Vi arbeider med en rekke forbindelser på forskjellige førerassistentsystemer, men når det gjelder autonominivå 4 og over er det nødvendig med et tett samarbeid med en etablert partner.
– For oss er det også en fordel at Plus allerede arbeider tett med noen av våre underleverandører, føyer han til og avslutter:
– Med teknologien fra Plus vil Iveco raskt kunne komme på markedet med en sikker og brenstoffbesparende selvkjørende tung lastebil i høye volum.
Kinesere klare i år
Men før Iveco vil verdens største lastebilprodusent, kinesiske FAW, ha sitt selvkjørende flaggskip på veien.
Deres J7+ med PlusDrive skal være klar for markedet i løpet av dette året. Sammen med Plus har de jobbet med denne siden sommeren 2019.
Ellers vet vi at Daimler samarbeider med Waymo, at Traton jobber sammen med TuSimple – akkurat som Navistar også gjør, mens Teslas Semi nok skal få deres eget anlegg.