-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny liten el-svenske til Norge
Inzile er en liten svensk start up som produserer og selger små nyttebiler. Så små at vi snakker N1 klassen. Hvilket ikke hindrer ganske smarte påbygg til bytette formål.
De siste årene har vi bragt noen meldinger om at Posten har samarbeidet med dette svenske cleantech-selskapet.
De satte vel noe penger i det en gang også?
Nå kan vi lese i Q1 rapporten til selskapet at de har opprettet et salgskontor i Norge som skal selge deres type Pro4.
En selger, med spesielt fokus på det norske markedet, er ansatt og man forhandler for tiden for å finne en leder av salgsselskapet – står det.
Samtidig som det kommer en melding om at Bjørn Helge Sivertsen er selskapets representant.
Det står også at man har etablert et salgskontor i Berlin som visstnok er det tyske sentrum for tech-selskaper som jobber med og for bærekraft.
Ikke nok med det, man er også i forhandlinger om å få i gang produksjon av bilen i Barcelona, for salg i Sør Europa.
Dessuten har man hatt en emisjon der man hentet inn 127 millioner svenske kroner. Formål: investering i tekniske fasiliteter på produksjonslinjen, utvikling av kjøretøyene, av kundeplattformene og styrking av salg og marketing.
(Omsetning Q1: 1,1 mill. SEK. Resultat: minus 19,3 mill. SEK.)
Om salgsvolumet står det ikke annet enn at Tier Mobility har bestilt fire trucker til. Til nå er det levert 7 slike dit – Tier bruker dem til å samle opp de strømløse sparkesyklene rundt i storbyen.
Dette må være milelangt unna ambisjonene. I september kom det en melding om at de i løpet av Q4 2020 ville ha en produksjonskapasitet på 1.000 biler/år.
- De opprinnelige planene la ikke opp til dette volumet før i 2022, står det.
Årsberetningen for i fjor forteller at det ble produsert totalt 50 biler ‘hvilket vi ikke er fornøyd med fordi planen var å produsere flere’.
Til Elbilforeningen sier Sivertsen at han regner med å selge mellom 50 og 100 biler i Norge nå i 2021. Han forteller også at prisen vil ligge på 400.000 – 450.000 kroner. Avhengig av påbygg. Flak, skap eller kjøling er blant mulighetene.
Toppfarten på 50 km/t er begrenset av N1 regelverket. Det er mange andre begrensninger en produsent må holde seg til også.
Her har man falt ned på en motor på 25 kW, som driver bakhjulene gjennom en diff og reduksjonskasse.
Strømmen kommer fra en batteripakke på 19,8 kWh. Målene er 410 x 160 x 208 cm på en 296 cm akselavstand og 15 tommers hjul. Lastehøyde på 79 cm. Vekten på chassis og hytte er 950 kg, og maks. lastekapasitet er 1000 kg.
Dessuten kan den dra 750 kg.