-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Grønt lys for mer førerløs kjøring ved norsk gruveanlegg
Statens vegvesen har nå gitt Volvo Autonomous Solutions (V.A.S.) en ny testtillatelse som tillater testing av selvkjørende lastebiler uten sikkerhetssjåfører under lasting og lossing.
BilJobb.no
-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
Den nye prøvetillatelsen er en utvidelse av en allerede eksisterende tillatelse.
Som kjent startet Volvo og Brønnøy Kalk AS testingen allerede i 2018.
Det som gjør den nye avtalen spesiell er ifølge Volvo hvor vidtrekkende omfanget nå har blitt.
Med den nye tillatelsen fra Statens vegvesen er man nå i stand til å kjøre autonome lastebiler uten sikkerhetssjåfør, mens hjullasteroperatørene befinner seg i den såkalte autonome operasjonssonen (AOZ).
Sikkerhet i høysetet
Å teste selvkjørende gruvelastebiler er komplekst, gitt variasjonen i lovverket og utfordringene rundt sikkerhet.
- Hos Volvo Autonomous Solutions bruker vi en grundig og trinnvis tilnærming for å ivareta sikkerheten. I tilfellet med denne testapplikasjonen demonstrerte vi overfor norske myndigheter at vi ivaretar sikkerheten ved tilstrekkelig risikoreduksjon, inkludert tekniske systemer, fysiske barrierer og detaljert opplæring, sier Per Johannessen, direktør for sikkerhetsforskrifter og standarder i V.A.S. i en pressemelding.
Syv lastebiler
- Vi er takknemlige for tilliten som norske myndigheter har vist oss, supplerer Mikael Nyth, kommersiell prosjektleder.
- Den vellykkede søknaden reflekterer vårt sterke engasjement for sikkerhet og tilliten vi har bygget blant våre kunder og myndigheter. Vi kommer et skritt nærmere å implementere trygge og bærekraftige autonome transportløsninger i Brønnøy, og dette er en av mange store milepæler som kommer, fortsetter han.
Den autonome transportløsningen som testes hos Brønnøy Kalk består av syv autonome Volvo FH-lastebiler som kjører på en fem kilometer lang strekning gjennom tunneler mellom steinbruddet og knuseren.
Ved gradvis å innføre automatisering til flere funksjonaliteter og skift, er ambisjonen å på sikt gjøre driften i Brønnøy fullt ut autonom, opplyser Volvo.