-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Transport & Logistikk 2023:

Satser på ny elbuss-løsning
Oslo Taxibuss AS har allerede bestilt 17 minibusspåbygg, basert på en ny løsning fra estiske Avestark. Produktet får norgespremiere på Transport & Logistikk i Lillestrøm.
– Vi kom i kontakt med Avestark på forrige Transport & Logistikk-messe. De hadde løsninger på minibuss som var spennende for oss, og vi har bestilt 17 påbygg hittil, forteller Raymond Sørlie i Oslo Taxibuss AS til YrkesBil.
Siden Ford E-Transit ikke leveres som minibuss originalt fra Fords fabrikk (det gjør derimot dieselversjonen av Transit), er Avestarks versjon basert på varebilutgaven av Ford E-Transit.

Oslo Taxibuss AS kjøper varebilene hos en norsk merkeforhandler, og så sendes bilene til Avestarks anlegg i Tallin for ombygging, før de returneres til Norge som minibusser.
– Kvaliteten på produktene er god, og alle løsninger er typegodkjente, utdyper Sørlie.
Avestark har muligens ikke gjort veldig mye ut av seg i det norske markedet hittil, men er slett ingen nykomling i bransjen.
Varierte produkter
Selskapet ble etablert i 1996 og tilbyr en rekke ulike produkter i kategorien yrkesbiler.
Minibusspåbygg er en betydelig del av virksomheten, men et rikt utvalg av varebilinnredninger og -ombygginger finnes også i katalogen.
Det samme med utstyr for utrykningskjøretøy og spesialtransport – med alt fra rullestoltilpasninger til rullende TV-studioer.
Når Avestark er til stede på årets Transport & Logistikk i Lillestrøm vil hovedfokuset ligge på minibusser, og da spesielt den nye løsningen som Oslo Taxibuss allerede er kunde på.
Ulike konfigurasjoner
Sven Kabun, styremedlem i Avestark Ltd., opplyser til YrkesBil at de skal vise en E-Transit i L4H3-utførelse, klassifisert som M2-buss.
Her leverer de flere ulike setekonfigurasjoner:
- Fører + 14 passasjerer – uten integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 13 passasjerer – med integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 9 passasjerer + en rullestol – med integrert rullestolrampe bakerst.
Av detaljer fra interiørtilpasningene, trekker Sven Kabun frem blant annet isolasjon i vegger og tak, elektrisk stigtrinn ved høyre skyvedør, bensindrevet aggregat for ekstra varmluft (4 kW), stopp-knapper, USB-uttak (A- og C-typer), elektrisk takvifte og to ekstra høyttalere i taket.
– I fremtiden vil vi antakelig tilby en lett versjon av en 16-seters buss også, sier Kabun.
Når det gjelder tekniske data på minibussutgaven av E-Transit fra Avestark, er batteri og drivlinje samme som for varebilutgaven. Rekkevidden påvirkes naturlig nok av bilens vekt, men YrkesBil har foreløpig ikke fått opplyst vekt- og rekkeviddedata.