-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Transport & Logistikk 2023:

Satser på ny elbuss-løsning
Oslo Taxibuss AS har allerede bestilt 17 minibusspåbygg, basert på en ny løsning fra estiske Avestark. Produktet får norgespremiere på Transport & Logistikk i Lillestrøm.
– Vi kom i kontakt med Avestark på forrige Transport & Logistikk-messe. De hadde løsninger på minibuss som var spennende for oss, og vi har bestilt 17 påbygg hittil, forteller Raymond Sørlie i Oslo Taxibuss AS til YrkesBil.
Siden Ford E-Transit ikke leveres som minibuss originalt fra Fords fabrikk (det gjør derimot dieselversjonen av Transit), er Avestarks versjon basert på varebilutgaven av Ford E-Transit.

Oslo Taxibuss AS kjøper varebilene hos en norsk merkeforhandler, og så sendes bilene til Avestarks anlegg i Tallin for ombygging, før de returneres til Norge som minibusser.
– Kvaliteten på produktene er god, og alle løsninger er typegodkjente, utdyper Sørlie.
Avestark har muligens ikke gjort veldig mye ut av seg i det norske markedet hittil, men er slett ingen nykomling i bransjen.
Varierte produkter
Selskapet ble etablert i 1996 og tilbyr en rekke ulike produkter i kategorien yrkesbiler.
Minibusspåbygg er en betydelig del av virksomheten, men et rikt utvalg av varebilinnredninger og -ombygginger finnes også i katalogen.
Det samme med utstyr for utrykningskjøretøy og spesialtransport – med alt fra rullestoltilpasninger til rullende TV-studioer.
Når Avestark er til stede på årets Transport & Logistikk i Lillestrøm vil hovedfokuset ligge på minibusser, og da spesielt den nye løsningen som Oslo Taxibuss allerede er kunde på.
Ulike konfigurasjoner
Sven Kabun, styremedlem i Avestark Ltd., opplyser til YrkesBil at de skal vise en E-Transit i L4H3-utførelse, klassifisert som M2-buss.
Her leverer de flere ulike setekonfigurasjoner:
- Fører + 14 passasjerer – uten integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 13 passasjerer – med integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 9 passasjerer + en rullestol – med integrert rullestolrampe bakerst.
Av detaljer fra interiørtilpasningene, trekker Sven Kabun frem blant annet isolasjon i vegger og tak, elektrisk stigtrinn ved høyre skyvedør, bensindrevet aggregat for ekstra varmluft (4 kW), stopp-knapper, USB-uttak (A- og C-typer), elektrisk takvifte og to ekstra høyttalere i taket.
– I fremtiden vil vi antakelig tilby en lett versjon av en 16-seters buss også, sier Kabun.
Når det gjelder tekniske data på minibussutgaven av E-Transit fra Avestark, er batteri og drivlinje samme som for varebilutgaven. Rekkevidden påvirkes naturlig nok av bilens vekt, men YrkesBil har foreløpig ikke fått opplyst vekt- og rekkeviddedata.