-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Transport & Logistikk 2023:
Satser på ny elbuss-løsning
Oslo Taxibuss AS har allerede bestilt 17 minibusspåbygg, basert på en ny løsning fra estiske Avestark. Produktet får norgespremiere på Transport & Logistikk i Lillestrøm.
– Vi kom i kontakt med Avestark på forrige Transport & Logistikk-messe. De hadde løsninger på minibuss som var spennende for oss, og vi har bestilt 17 påbygg hittil, forteller Raymond Sørlie i Oslo Taxibuss AS til YrkesBil.
Siden Ford E-Transit ikke leveres som minibuss originalt fra Fords fabrikk (det gjør derimot dieselversjonen av Transit), er Avestarks versjon basert på varebilutgaven av Ford E-Transit.
Oslo Taxibuss AS kjøper varebilene hos en norsk merkeforhandler, og så sendes bilene til Avestarks anlegg i Tallin for ombygging, før de returneres til Norge som minibusser.
– Kvaliteten på produktene er god, og alle løsninger er typegodkjente, utdyper Sørlie.
Avestark har muligens ikke gjort veldig mye ut av seg i det norske markedet hittil, men er slett ingen nykomling i bransjen.
Varierte produkter
Selskapet ble etablert i 1996 og tilbyr en rekke ulike produkter i kategorien yrkesbiler.
Minibusspåbygg er en betydelig del av virksomheten, men et rikt utvalg av varebilinnredninger og -ombygginger finnes også i katalogen.
Det samme med utstyr for utrykningskjøretøy og spesialtransport – med alt fra rullestoltilpasninger til rullende TV-studioer.
Når Avestark er til stede på årets Transport & Logistikk i Lillestrøm vil hovedfokuset ligge på minibusser, og da spesielt den nye løsningen som Oslo Taxibuss allerede er kunde på.
Ulike konfigurasjoner
Sven Kabun, styremedlem i Avestark Ltd., opplyser til YrkesBil at de skal vise en E-Transit i L4H3-utførelse, klassifisert som M2-buss.
Her leverer de flere ulike setekonfigurasjoner:
- Fører + 14 passasjerer – uten integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 13 passasjerer – med integrert rullestolrampe bakerst.
- Fører + 9 passasjerer + en rullestol – med integrert rullestolrampe bakerst.
Av detaljer fra interiørtilpasningene, trekker Sven Kabun frem blant annet isolasjon i vegger og tak, elektrisk stigtrinn ved høyre skyvedør, bensindrevet aggregat for ekstra varmluft (4 kW), stopp-knapper, USB-uttak (A- og C-typer), elektrisk takvifte og to ekstra høyttalere i taket.
– I fremtiden vil vi antakelig tilby en lett versjon av en 16-seters buss også, sier Kabun.
Når det gjelder tekniske data på minibussutgaven av E-Transit fra Avestark, er batteri og drivlinje samme som for varebilutgaven. Rekkevidden påvirkes naturlig nok av bilens vekt, men YrkesBil har foreløpig ikke fått opplyst vekt- og rekkeviddedata.