-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye assistenter
Godt nyttår for Transit
Ford gir oss allerede informasjoner om 2024-modellene av sine nye Transiter. Oppgraderingene er selvfølgelig digitale og elektroniske, men det er noen mekaniske finesser her også.
La oss gjøre unna det man kan se og ta på først:
2024-utgavene av Transit og E-Transit får en oppgradert foraksel som øker maksvekten der fra 1850 til 2000 kg – for noen kan det løse problemer med hvordan man fordeler lasten i bilen.
Raskere service
Nye nav- og bremse-konstruksjoner kan minske vekten med inntil 27 kg, og – minst like viktig – reduserer verkstedtiden med inntil to timer hvis alle skivene må skiftes.
Nye 16 tommers hjul som standard på alle 2024-modellene hører også med.
Dessuten blir en ny åtte-trinns automat gjort tilgjengelig på forhjulsdriverne – bedre ytelse og, ikke minst, tåler den høyere hengervekt.
Blant det elektroniske finner vi 5G forbindelse med Fords PowerUp-system – OTA-oppdateringssystemet deres. Det lover mindre nedetid på bilene.
En 12-tommers skjerm blir nå standard med et navigasjonssystem som gir deg trafikkinfo i sanntid.
Leveringsassistent
Også Delivery Assist er med i de nye modellene. En smarting som registrerer operasjoner du stadig repeterer i løpet av arbeidsdagen. Bruker du en automatbil og setter den i Park, vil DelAss selv kutte motoren, slå på varsellysene og låse dørene så snart du er ute av bilen og har åpnet og lukket døren til kassa.
Det påstås at det kan spare deg for 20 sekunder på hver levering. Med 150 leveringer per dag blir det nesten en time spart. Med 150 leveringer per dag blir du forresten ganske sliten også, så kanskje du egentlig ikke trenger ekstra produksjonspress?
Det er introdusert nye førerassistenter som standard i tillegg til seks andre funksjoner – blant annet en cruise-kontroll som også behersker trafikk-kork – som du kan velge fra en liste over ekstrautstyr.
Ford sier du kan bestille denne bilen i slutten av juli. Den komme i produksjon tidlig neste år og utleveringene begynner neste sommer.