Ny Isuzu D-Max
Ny Isuzu D-Max
Ny Isuzu D-Max
Ny Isuzu D-Max
Ny Isuzu D-Max

Isuzu lanserer ny D-Max

En av Norges mest populære pickuper kommer nå i ny utgave. Norge er blant de første landene som får tilgang til bilen.

Publisert

Da vi skrev om denne i fjor høst var det sparsomt med kommentarer fra importøren. Men nå er bilen endelig klar for det norske markedet, og da deler de gjerne alle detaljer.

De hevder at «alt er nytt» med bilen som nå lanseres i Europa. Det omfatter nytt karosseri og chassis, et mer muskulært design og selvsagt en rekke nye interiørløsninger som gir enda bedre komfort.

Samtidig skal en oppgradert motor, avanserte sikkerhetssystemer og et omfattende utstyrsnivå, bidra til en enda bedre kjøreopplevelse.

Den utgående modellen har holdt seg fantastisk godt gjennom årene. Faktisk må vi tilbake til juni 2012 for å finne sist gang Isuzu lanserte en helt ny modell.

Salgssjef for RSA som har agenturet for Isuzu i Norge Steinar Dokken, er klokkeklar på at dette er en milepæl for den japanske pickup-produsenten.

– Fabrikken har aldri tidligere produsert en så flott bil, med så mye utstyr. Den har fått et helt nytt design og en rekke nye løsninger som gjør at vi fortsatt tør å påstå at Isuzu D-MAX er både flottest og tøffest i klassen, sier han offensivt.

Ordene over var hovedpunktene Isuzus utviklere brukte i arbeidet med den nye D-MAX-modellen.

Målet var å skape en pickup med lavere forbruk, revolusjonerende design, klasseledende sikkerhet, men samtidig bevare D-MAX sine gode og praktiske løsninger, som blant annet 3,5 tonn hengervekt.

Nykommeren har bi-LED signatur frontlys, og på baklyktene brukes det doble LED-kantlamper som gir unikt lysdesign både foran og bak.

Ifølge Dokken har nye D-Max et ekstremt høyt utstyrsnivå, mer komfort, sterke spesifikasjoner og et ledende sikkerhetsnivå.

Nyutviklet motor
Etter å ha bygget mer enn 27 millioner motorer, er Isuzu svært erfarne innen dieselteknologi.

Den nye motoren har en effekt på 163 hk og maks dreiemoment på 350 Nm og leverer ifølge produsenten kompromissløs ytelse mens den oppfyller de nyeste utslippsstandardene og øker drivstofføkonomien ytterligere.

De forteller videre at den kombinerte effekten av høyt innsprøytningstrykk, elektronisk styrt VGS-turbolader og varmeisolerende belegg på stemplene har gitt en motor med høy effekt, lavt drivstofforbruk og lite støy.

Motorytelsen er også forbedret ved optimalisert girutveksling og moderne kontrollsystemer.

God komfort
Dokken forteller videre at kjørekomforten er kraftig forbedret fra den utgående modellen.

Interiøret består av det han definerer som elegant design og eksklusive materialvalg. Ny 9-tommer infotainment skjerm i midtkonsollen.

Nye seter med åtteveis elektrisk justering og korsryggstøtte, samt en svært komfortabel sidestøtte og høydejustering av setet, tar langturene til neste nivå.

Mye utstyr
Blant tingene Steinar Dokken er spesielt imponert over er utstyrsmulighetene.

– Utstyrsnivået er på nivå med godt utstyrte personbiler. Det gjør at opplevd kvalitet og komfort er på et helt nytt nivå. Dette i kombinasjon med suverene spesifikasjoner, forteller Dokken.

I Norge har Isuzu hatt en meget sterk posisjon siden D-Max inntok markedet i 2007. Typiske konkurrenter er Toyota Hilux, Ford Ranger og VW Amarok.

– Vi har vært en sterk og stabil aktør hele veien. Isuzu har alltid vært blant de mest solgte, også Norges mest solgte. Nå får vi en helt ny bil som er nyutviklet fra topp til tå. Målsettingen for 2021 er igjen å bli markedsleder i pickup-segmentet, sier Steinar Dokken.

Derfor er RSA også «belønnet» med å være det første landet i Europa som lanserer nye Isuzu.

– Forhåndssalget starter denne uken. Vi anbefaler alle å ta kontakt med nærmeste forhandler for et godt tilbud på nye D-Max. Er du tidlig ute med å bestille er du sikret å få bilen levert i år, sier Dokken.

Administrerende direktør i RSA, Frank Dunvold, har høye forventinger til årets nyhet i pickup-segmentet.

– November 2007 lanserte vi første generasjon D-Max i Norge. Siden den gang har det vært et eventyr. Årlig et sted mellom 20 og 25% markedsandel, og Norges mest solgte i perioder. Isuzu bygger biler med imponerende driftssikkerhet. Med Isuzu sitt DNA ivaretatt i kombinasjon med et fantastisk design, komfort og suverene ytelser, så er vi overbevist om at nye D-Max blir en vinner i pickup-segmentet, sier Dunvold.

Stolte tradisjoner

Isuzu er et merke som snart kan feire 100-årsjubileum – den første lastebilen ble produsert i 1922. Bilene har blitt solgt over hele verden, i alle slags forhold, i mer enn 100 land. Isuzu er en verdensomspennende leverandør med lang erfaring og godt testede produkter.

Nye D-Max viderefører en tradisjon for kvalitet som begynte med Isuzus første pickup i 1963. Den er konstruert for enkelt vedlikehold, med bunnsolid rustbeskyttelse og flere vedlikeholdsfrie komponenter.

Fakta Isuzu D-Max

  • Pris fra kr 378.720 eks. mva.
  • To karosseri-varianter, Extended Cab og Double Cab
  • Alle modeller tilgjengelig med automatgir
  • Effekt 163 hk
  • Maks dreiemoment 350 Newtonmeter
  • 3,5 tonn tilhengervekt
  • Lengde double cab 5.265 mm
  • Bredde 1.870 mm
  • Høyde 1.790 mm
  • Forhåndssalget har nå startet hos 76 Isuzu-forhandler over hele landet.
  • De første leveringene vil være fra November.

Dette er noe av utstyret du får i nye Isuzu D-MAX:

  • Adaptive cruise control
  • Elektronisk differensialsperre
  • 4x4 med lavserie
  • BI-LED signatur frontlys, automatisk fjern- og nærlys
  • Automatisk lys
  • 8-veis justering av førersete
  • Skinnseter ekstra komfort
  • Justerbart skinnratt
  • 9-tommers multimediaspiller med Apple Carplay og Android-støtte
  • Ryggekamera
  • 8 høyttalere
  • 4,2-tommer TFT LCD dispaly
  • Regnsensor
  • Frontkollisjonsvarsling (FCW)
  • Nødbremsassistent (AEB)
  • Svingassistent
  • Bremsevarsling
  • Skiltgjenkjenning (TSR)
  • Intelligent fartsholder (ISL)
  • Manuell fartsholder (MSL)
  • Automatiske hovedlys (AHB)
  • Filholder (LKAS)
  • Filskiftevarsling (LDWS)
  • Blindsonevarsling (BSM)
  • Parkeringssensor foran
  • Parkeringssensor bak
Powered by Labrador CMS