-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Tatra på strøm
Tatra, der en av spesialitetene lenge var luftkjølte dieselmotorer, følger åpenbart med i timen. Nå har de vist sin første batterielektriske.
Det har lenge ligget i kortene at også Tatra må gi etter og begynne å jobbe med elektrifisering.
I fjor dukket de første tendensene opp, på elbilutstillingen i Praha:
Men når batteriene var tomme slo en dieselmotor inn – en med den ekte luftkjølte Tatra-oppskriften.
Luftkjølt, og enten drev den bilen via en automatkasse, eller den sørget for saft til batteriene.
De sier hydrogenbilen vil kunne være på markedet om tre år.
Imens har de tatt frem en 100 prosent batteridrevet bil som de uten særlige fanfarer viser på den tsjekkiske elbilmessen i disse dager.
Tatra Force e-Drive BEV er navnet denne gang.
Her bruker man den store kabinen med plass til seks og 8x8 oppskriften.
Her er alle hjulene uavhengig opphengt, festet til et sentralrør, det hele så gjennomført Tatra som det kan få blitt.
Også i elektrisitets-avdelingen har ingeniørene i Koprivnice gått sine egne veier.
De har hentet motoren hos Danfoss. 330 kW sier de, men kan komme opp i 550.
Om batteriene vet vi ikke annet enn at Tatra har bygget egne varme- og kjølemoduler, blant annet for å forberede bilen på innsats under alle slags forhold.
Vi vil nok få flere detaljer om konstruksjonen med tiden.