-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Advarer om ulovlige lastebildekk i omløp
Bridgestone har fanget opp at det kan sirkulere ulovlige Bridgestone M729 i det norske markedet. Dette er dekk produsert utenfor EU og ikke i tråd med regelverk for støy og rullemotstand.
– Vi har sett en lastebil i Norge med slike ulovlige dekk som nylig var innkjøpt hos en norsk dekkforhandler. Dekkforhandleren ville ikke fortelle hvor de har fått dekkene fra, sier Kristian Spernes til YrkesBil.
Han er daglig leder hos Gjerde & Byhring AS, som er offisiell Bridgestone-importør i Norge.
De ulovlige dekkene han sikter til er originale Bridgestone-dekk, altså ikke kopier, men de er produsert utenfor EU og ikke ment for salg i det europeiske markedet.
– Dekkene er merket med vintersymbolet 3PMSF, men mangler en merking som skulle vært S2WR2 (se bilde nederst i artikkelen. red.anm.) og er dermed ikke godkjent etter ECE117-regelverket, forklarer Spernes.
Rettslige konsekvenser
Han har en klar advarsel til de som tar slike dekk inn til det norske markedet og selger dem videre:
– Dekkene er tatt inn til Europa utenfor Bridgestones offisielle kanaler. Import av disse betyr også et brudd på varemerkerettighetene til Bridgestone, og brudd på disse vil kunne få rettslige konsekvenser for de som importerer dem, sier han.
Ikke første gang
Bridgestone-konsernet er kjent med tilfeller der de ulovlige dekkene har dukket opp i andre europeiske land nylig også, blant annet i Italia.
– Dette er noe vi også har vært borti og hørt om tidligere. Foreløpig har vi ikke så mye informasjon om omfanget eller hvordan dekkene har kommet inn i Norge, men saken følges nå opp av Bridgestones europeiske organisasjon, sier Spernes.
– Det er ingen som kan kjøpe M729 i Europa lenger, det dekket er ikke lenger tilgjengelig for salg i det Europeiske markedet, legger han til.