-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Invasjon i amerikansk bussmarked
Greyhound er vel minst like amerikansk som Harley Davidson og Thanksgiving? Ikke lenger!
Nå er imidlertid sannheten at Greyhound egentlig ikke har vært amerikansk på en stund.
I 2007 ble de kjøpt av britiske First Group – en meget stor transportvirksomhet som blant annet driver jernbane både i Danmark og Sverige.
De har imidlertid forsøkt å bli kvitt Greyhound et par år og nå slo tyske Flixmobility til. Prisen endte på ca. 46 millioner dollars.
Flix har vært aktiv i USA siden 2018, men i en veldig forsiktig skala. Nå får de imidlertid skikkelig nærvær. Frem til i fjor var godt over 16 millioner passasjerer som ble fraktet mellom 2.400 destinasjoner en årlig normal for Greyhound.
Med i denne handelen følger også mer enn 1.000 busser, med en snittalder på fem år.
Pandemien slo hardt ut for Greyhound. Fra mer enn 40.000 passasjerer hver dag sank belegget til ca. 10.000. Og forretningsåret som endte i utgangen av mars i år viste et underskudd på 12,1 millioner dollars.
Men også året før var vanskelig og underskuddet faktisk enda større: 15,3 millioner. I fjor sank omsetningen fra 766 millioner til 423 mill.
Flixmobility, som ble startet i 2012, er ikke noen vanlig bussoperatør. Driften overlater de til lokale enheter. Deres styrke er teknologi og it-plattformer, for booking og drift og markedsføring – hele pakka.
Selskaper som er tilknyttet dem har ca. 90 prosent markedsandel, så stillingen er sterk.
Ikke de økonomiske resultatene, imidlertid.
I følge Handelsblatt hadde Flixmobility en konsernomsetning på 970 millioner euro i 2019. Det året økte underskuddet fra 15 til 61 millioner euro.
Nå er det mange som regner med at med Greyhound om bord har selskapet kurs for børsen.
Med en ny finansieringsrunde som resulterte i ca. 650 millioner dollars i frisk kapital ble selskapet verdisatt til ca. 3 milliarder euro.