-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Buss og vann, hand i hand
Hva med en 25 seters buss som også kan brukes på vannet? Du bør se nærmere på den britiske Jet-Bus. Den takler vanlig landeveishastighet, men er også rask på vannet. Noe for norske turbiloperatører?


Denne farkosten er like praktisk på land og vann
Denne farkosten er like praktisk på land og vann
Det britiske selskapet Covelink Marine har siden 1988 konstruert og bygget en rekke amfibiekjøretøyer, fra de helt små til ganske store. Men etter at de satset på en egen side på Internett tok det helt av, og det har strømmet inn med både forespørsler og bestillinger.
Nå har folka ved Covelink Marine tatt han helt ut og bygget to virkelige nyttekjøretøyer (eller –båter??). Den ene heter Jet-Bus og er beregnet på persontransport, mens den andre heter Jet-Truck og er selvfølgelig beregnet på godstransport
Covelink Jet-Bus er en krysning av en 25 seters buss og en hurtiggående båt. På landeveien har den en toppfart på
– Folk har alltid konvertert biler og lastebiler til amfibiekjøretøy, men felles for dem alle er den lave hastigheten til vanns, sier David Royle, konstruktøren av Covelink Jet-Bus.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3