-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Buss og vann, hand i hand
Hva med en 25 seters buss som også kan brukes på vannet? Du bør se nærmere på den britiske Jet-Bus. Den takler vanlig landeveishastighet, men er også rask på vannet. Noe for norske turbiloperatører?


Denne farkosten er like praktisk på land og vann
Denne farkosten er like praktisk på land og vann
Det britiske selskapet Covelink Marine har siden 1988 konstruert og bygget en rekke amfibiekjøretøyer, fra de helt små til ganske store. Men etter at de satset på en egen side på Internett tok det helt av, og det har strømmet inn med både forespørsler og bestillinger.
Nå har folka ved Covelink Marine tatt han helt ut og bygget to virkelige nyttekjøretøyer (eller –båter??). Den ene heter Jet-Bus og er beregnet på persontransport, mens den andre heter Jet-Truck og er selvfølgelig beregnet på godstransport
Covelink Jet-Bus er en krysning av en 25 seters buss og en hurtiggående båt. På landeveien har den en toppfart på
– Folk har alltid konvertert biler og lastebiler til amfibiekjøretøy, men felles for dem alle er den lave hastigheten til vanns, sier David Royle, konstruktøren av Covelink Jet-Bus.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3