-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
På tur med Chevy 4x4
Aktuelt fra YrkesBil redaksjonen:
LULEÅ: Chevrolet har lange tradisjoner i å produsere firehjulsdrevne biler. Tahoe, Suburban og forskjellige pickup-modeller er de vanligste på norske veier. Vi har vært i Nord-Sverige og kjørt et knippe firehjulsdrevne Chevroleter, deriblant nykommeren Trans Sport AWD.

Nå lanseres Chevrolet Trans Sport AWD (All Wheel Drive), en utgave som absolutt burde egne seg på norske vinterveier. I motsetning til de øvrige firehjulstrekkerne til Chevrolet, der sjåføren fysisk må aktivere firehjulsdriften, gjøres dette automatisk på Trans Sport AWD. Ved normal kjøring drives bilen av forhjulene, men ved et eventuelt hjulspinn overføres drivkraft til bakhjulene lynraskt. Chevrolet har kalt systemet Versatrak.
I løpet av våre to dager i området rundt Luleå, fikk vi rikelig anledning til å kjøre alle de firehjulsdrevne bilene til Chevrolet, som er tilgjengelig på det norske markedet. På plass var Trans Sport AWD, TrailBlazer, Tahoe, og pickupsmodellene S10 ZR2 og Silverado.
Bortsett fra Trans Sport AWD ble alle bilene utsatt for tøff behandling i ren offroad-kjøring. Den svenske importøren hadde fått låne noen terrengløyper i området rundt Boden festning av det svenske forsvaret. Løs snø og kupert terreng setter krav til både sjåfør og bil. Alle bilene hadde bra framkommelighet, men TrailBlazer var i laveste laget og slo en del nedi.
Derimot ble vi imponert over de største bilene Tahoe og Silverado, som tok seg overraskende bra fram. Men siden ingen av Chevrolets modeller er utstyrt med differensialsperre, bare en differensialbrems på bakakselen, kan det bli problemer hvis sjåføren blir overmodig.
En utførlig artikkel med bilder kommer i neste utgave av YrkesBil (nr 5 hos abonnentene første uken i april).