-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Continental: «Første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy»
Continentals nye Conti EfficientPro 5 er et nyttekjøretøydekk som er utviklet for å redusere både drivstoffutgifter og klimagassutslipp.
Continental har nå lansert Conti EfficientPro 5 for nyttekjøretøysegmentet på markedet. Med silikablandingen vec2Sil, er dette dekket utviklet for å maksimere drivstoff- og energieffektivitet i langdistansetransport og redusere karbonutslipp, hevder produsenten.
- Med den nye Conti EfficientPro 5 hjelper vi kundene våre med å møte strenge karbonreduksjonsmål, redusere driftskostnadene og gjøre seg klare for en fremtid med elektriske drivsystemer, sier Hinnerk Kaiser, leder for produktutvikling EMEA hos Continental, og fortsetter:
-Etter en intensiv utviklingsfase gir vår Conti EfficientPro 5 en løsning som oppfyller kravene til langdistansetransport i dag. Vec2Sil-teknologien gir en kombinasjon av redusert rullemotstand og høy kjørelengde. Conti EfficientPro 5 hjelper dermed flåteoperatører med å gjøre kjøretøyene sine energieffektive på farten og å senke kostnadene, hevder han videre.
I tillegg tilbyr dekket ifølge produsenten «enestående grep på vått føre, og sikker håndtering gjennom hele levetiden». En høyere lastindeks øker dekkenes bæreevne, noe som betyr at det ikke er nødvendig å gå på akkord med nyttelasten for for eksempel elektriske lastebiler.

Laget i Tyskland
Utviklingsteamet på Continental har optimalisert vec2Sil-teknologien spesielt for langdistansetransport.
-Kombinasjonen av redusert rullemotstand og lang levetid gjør dette dekket unikt, forklarer Kaiser.
I tillegg sørger en innovativ slitebanedesign med tomromsgenererende spor konsekvent god kjøre- og bremseytelse, selv på våte eller snødekte veier. Høyt grep og stabilitet betyr sikker kjøring i all slags vær.
Denne teknologien fra Continental reduserer driftskostnadene og er også bra for miljøet.
-Takket være den banebrytende vec2Sil-teknologien og det optimaliserte slitemønsteret klarte vi å redusere rullemotstanden betydelig. Dette hjelper kjøretøyprodusenter med å overholde EU-forskriftene 2019/2400 og 2019/1241 og sikrer at kjøretøyene deres også fungerer økonomisk.
Den nye slitebanedesignen til Conti EfficientPro 5 gir i tillegg pålitelig trekkraft og våtgrep under alle værforhold, hevdes det.
Passer elektriske kjøretøy
Conti EfficientPro 5 er også ideell for elektriske nyttekjøretøy, skal vi tro produsenten.
-Det er det første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy. Med sin høyere belastningsindeks og forsterkede beltelag sørger HS5-dekket for utmerket stabilitet, holdbarhet og sikkerhet – selv når du bærer tung last.
Dekkene er tilgjengelige i følgende dimensjoner:
315/70R22.5 158/150L (154/150M) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
385/55R22.5 162K (158L) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
315/70R22.5 154/150L (152/148M) TL Conti EfficientPro HD 5 EU 3PMSF
LES OGSÅ:
-
Kunstig intelligens i flåtestyringen
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Skal fornye 80 prosent av sine lastebildekkserier
-
– Rask og effektiv hjelp er avgjørende
-
Utvider med «ny» profil
-
– Dekkene må tåle større forandringer
-
Når dekk blir en tjeneste
-
Firestone med nye «ekstreme» vinterdekk
-
Fornyer én dekkserie og kutter ut andre
-
Bridgestone byr på Enliten