-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Continental: «Første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy»
Continentals nye Conti EfficientPro 5 er et nyttekjøretøydekk som er utviklet for å redusere både drivstoffutgifter og klimagassutslipp.
Continental har nå lansert Conti EfficientPro 5 for nyttekjøretøysegmentet på markedet. Med silikablandingen vec2Sil, er dette dekket utviklet for å maksimere drivstoff- og energieffektivitet i langdistansetransport og redusere karbonutslipp, hevder produsenten.
- Med den nye Conti EfficientPro 5 hjelper vi kundene våre med å møte strenge karbonreduksjonsmål, redusere driftskostnadene og gjøre seg klare for en fremtid med elektriske drivsystemer, sier Hinnerk Kaiser, leder for produktutvikling EMEA hos Continental, og fortsetter:
-Etter en intensiv utviklingsfase gir vår Conti EfficientPro 5 en løsning som oppfyller kravene til langdistansetransport i dag. Vec2Sil-teknologien gir en kombinasjon av redusert rullemotstand og høy kjørelengde. Conti EfficientPro 5 hjelper dermed flåteoperatører med å gjøre kjøretøyene sine energieffektive på farten og å senke kostnadene, hevder han videre.
I tillegg tilbyr dekket ifølge produsenten «enestående grep på vått føre, og sikker håndtering gjennom hele levetiden». En høyere lastindeks øker dekkenes bæreevne, noe som betyr at det ikke er nødvendig å gå på akkord med nyttelasten for for eksempel elektriske lastebiler.

Laget i Tyskland
Utviklingsteamet på Continental har optimalisert vec2Sil-teknologien spesielt for langdistansetransport.
-Kombinasjonen av redusert rullemotstand og lang levetid gjør dette dekket unikt, forklarer Kaiser.
I tillegg sørger en innovativ slitebanedesign med tomromsgenererende spor konsekvent god kjøre- og bremseytelse, selv på våte eller snødekte veier. Høyt grep og stabilitet betyr sikker kjøring i all slags vær.
Denne teknologien fra Continental reduserer driftskostnadene og er også bra for miljøet.
-Takket være den banebrytende vec2Sil-teknologien og det optimaliserte slitemønsteret klarte vi å redusere rullemotstanden betydelig. Dette hjelper kjøretøyprodusenter med å overholde EU-forskriftene 2019/2400 og 2019/1241 og sikrer at kjøretøyene deres også fungerer økonomisk.
Den nye slitebanedesignen til Conti EfficientPro 5 gir i tillegg pålitelig trekkraft og våtgrep under alle værforhold, hevdes det.
Passer elektriske kjøretøy
Conti EfficientPro 5 er også ideell for elektriske nyttekjøretøy, skal vi tro produsenten.
-Det er det første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy. Med sin høyere belastningsindeks og forsterkede beltelag sørger HS5-dekket for utmerket stabilitet, holdbarhet og sikkerhet – selv når du bærer tung last.
Dekkene er tilgjengelige i følgende dimensjoner:
315/70R22.5 158/150L (154/150M) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
385/55R22.5 162K (158L) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
315/70R22.5 154/150L (152/148M) TL Conti EfficientPro HD 5 EU 3PMSF
LES OGSÅ:
-
Automatisk dekk-kontroll: – Vi ser frem til å rulle ut systemet over hele Norge
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Kunstig intelligens i flåtestyringen
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Skal fornye 80 prosent av sine lastebildekkserier
-
– Rask og effektiv hjelp er avgjørende
-
Utvider med «ny» profil
-
– Dekkene må tåle større forandringer
-
Når dekk blir en tjeneste
-
Firestone med nye «ekstreme» vinterdekk