-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Continental: «Første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy»
Continentals nye Conti EfficientPro 5 er et nyttekjøretøydekk som er utviklet for å redusere både drivstoffutgifter og klimagassutslipp.
Continental har nå lansert Conti EfficientPro 5 for nyttekjøretøysegmentet på markedet. Med silikablandingen vec2Sil, er dette dekket utviklet for å maksimere drivstoff- og energieffektivitet i langdistansetransport og redusere karbonutslipp, hevder produsenten.
- Med den nye Conti EfficientPro 5 hjelper vi kundene våre med å møte strenge karbonreduksjonsmål, redusere driftskostnadene og gjøre seg klare for en fremtid med elektriske drivsystemer, sier Hinnerk Kaiser, leder for produktutvikling EMEA hos Continental, og fortsetter:
-Etter en intensiv utviklingsfase gir vår Conti EfficientPro 5 en løsning som oppfyller kravene til langdistansetransport i dag. Vec2Sil-teknologien gir en kombinasjon av redusert rullemotstand og høy kjørelengde. Conti EfficientPro 5 hjelper dermed flåteoperatører med å gjøre kjøretøyene sine energieffektive på farten og å senke kostnadene, hevder han videre.
I tillegg tilbyr dekket ifølge produsenten «enestående grep på vått føre, og sikker håndtering gjennom hele levetiden». En høyere lastindeks øker dekkenes bæreevne, noe som betyr at det ikke er nødvendig å gå på akkord med nyttelasten for for eksempel elektriske lastebiler.

Laget i Tyskland
Utviklingsteamet på Continental har optimalisert vec2Sil-teknologien spesielt for langdistansetransport.
-Kombinasjonen av redusert rullemotstand og lang levetid gjør dette dekket unikt, forklarer Kaiser.
I tillegg sørger en innovativ slitebanedesign med tomromsgenererende spor konsekvent god kjøre- og bremseytelse, selv på våte eller snødekte veier. Høyt grep og stabilitet betyr sikker kjøring i all slags vær.
Denne teknologien fra Continental reduserer driftskostnadene og er også bra for miljøet.
-Takket være den banebrytende vec2Sil-teknologien og det optimaliserte slitemønsteret klarte vi å redusere rullemotstanden betydelig. Dette hjelper kjøretøyprodusenter med å overholde EU-forskriftene 2019/2400 og 2019/1241 og sikrer at kjøretøyene deres også fungerer økonomisk.
Den nye slitebanedesignen til Conti EfficientPro 5 gir i tillegg pålitelig trekkraft og våtgrep under alle værforhold, hevdes det.
Passer elektriske kjøretøy
Conti EfficientPro 5 er også ideell for elektriske nyttekjøretøy, skal vi tro produsenten.
-Det er det første dekket i dette segmentet som tar spesielt hensyn til kravene til elektriske kjøretøy. Med sin høyere belastningsindeks og forsterkede beltelag sørger HS5-dekket for utmerket stabilitet, holdbarhet og sikkerhet – selv når du bærer tung last.
Dekkene er tilgjengelige i følgende dimensjoner:
315/70R22.5 158/150L (154/150M) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
385/55R22.5 162K (158L) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF
315/70R22.5 154/150L (152/148M) TL Conti EfficientPro HD 5 EU 3PMSF
LES OGSÅ:
-
Fagdekk med egne tungbildekk
-
Nye krav til dekk for å redusere mikroplastutslipp
-
Vianor signerte partner med over 100 års fartstid i dekkbransjen
-
Norgesdekk inngår tungt partnerskap
-
Bluetooth skal gjøre dekkovervåkningen sikrere og mer effektiv
-
Automatisk dekk-kontroll: – Vi ser frem til å rulle ut systemet over hele Norge
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Kunstig intelligens i flåtestyringen
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Skal fornye 80 prosent av sine lastebildekkserier