-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Trøst på en regnværsdag
Svempas herlige R999 Scania-roadster er ikke ny, men bildene tåler å vises på en dag som denne.
Svempa Bergendahl er en av legendene innen lastebilcustom. I 1980 vant han det første Nordic Trophy som ble arrangert, og siden har det ikke vært noen annen vei.
Dette roadsterbygget ble avduket i 2007 – og står seg vel like godt i dag. Fra Scania fikk Svempa tak i en av de aller siste snutebilene, som selvsagt er tatt fra hverandre og bygget opp fra bunnen.
Også V8-eren, en Scania 16L, har fått mye kjærlighet – og en ekstra turbo. R999 betyr akkurat det, den yter 1000 hk - og hva er vel da tøffere enn et lite understatement?
Tallet 39 på dørene (i bladgull) kan man sikkert spekulere mye over, men i følge kilder er det året da Svempa ble født.
Bildene er fra Lastbil 2010 på Elmia i august. Men det kommer forhåpentligvis flere soldager i høst, til caps og lastebilroadster.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no