-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Trøst på en regnværsdag
Svempas herlige R999 Scania-roadster er ikke ny, men bildene tåler å vises på en dag som denne.

Svempa Bergendahl er en av legendene innen lastebilcustom. I 1980 vant han det første Nordic Trophy som ble arrangert, og siden har det ikke vært noen annen vei.
Dette roadsterbygget ble avduket i 2007 – og står seg vel like godt i dag. Fra Scania fikk Svempa tak i en av de aller siste snutebilene, som selvsagt er tatt fra hverandre og bygget opp fra bunnen.
Også V8-eren, en Scania 16L, har fått mye kjærlighet – og en ekstra turbo. R999 betyr akkurat det, den yter 1000 hk - og hva er vel da tøffere enn et lite understatement?
Tallet 39 på dørene (i bladgull) kan man sikkert spekulere mye over, men i følge kilder er det året da Svempa ble født.
Bildene er fra Lastbil 2010 på Elmia i august. Men det kommer forhåpentligvis flere soldager i høst, til caps og lastebilroadster.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no