-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Fuso på vei
I Tyskland forteller Daimler at ‘en helt ny’ Fuso er på vei til Europa. Den skal kunne bestilles fra august og de første utleveres i første kvartal neste år.
Fremdeles beveger vi oss i de segmentene der vi kjenner Fuso fra før.
Den nye Canter kommer i fem vektklasser, mellom 3,5 og 8,55 tonn fortelles det, og man kan velge mellom seks akselavstand-alternativer.
De strekker seg fra 2,5 til 4,75 meter.
Andre valgmuligheter?
Jo, for eksempel tre varianter av hytta. Og det er tre motorer tilgjengelige.
De er på henholdsvis 96 kW/130 hk, 110 kW/150 hk eller 120 kW/175 hk. Alle møter Euro VI-E kravene.
Blant forbedringene fremheves komfortfaktorene for føreren – og det inkluderer bedre lyddemping. Dessuten fortelles det om mindre svingradius, lavere innsteg og en hytte som er lett å komme gjennom hvis du vil ut på andre siden.
Også et element som gjør den egnet til oppgaven som først og fremst er ment å være distribusjonsjobbing.
LED lys og varsel for dem du ikke ser i dødsonen er på plass, og listen over førerassistentsystemer begynner å konkurrere med personbilene når det gjelder innholdet.
I tillegg til biler med dieselmotor vil det komme en batterielektrisk utgave av denne nye modellen i begynnelsen av 2023.
Til YrkesBil.no sier Olav-Kåre Thingwall, informasjonssjef hos Mercedes-Benz-importøren:
- Neste generasjon eCanter vil komme i salg i Norge, men vi har foreløpig ingen ytterligere detaljer.