Bydistribusjon er et av områdene Fuso Canter er ekspert på.

Ny Fuso på vei

I Tyskland forteller Daimler at ‘en helt ny’ Fuso er på vei til Europa. Den skal kunne bestilles fra august og de første utleveres i første kvartal neste år.

Fremdeles beveger vi oss i de segmentene der vi kjenner Fuso fra før.

Den nye Canter kommer i fem vektklasser, mellom 3,5 og 8,55 tonn fortelles det, og man kan velge mellom seks akselavstand-alternativer.

De strekker seg fra 2,5 til 4,75 meter.

Andre valgmuligheter?

Jo, for eksempel tre varianter av hytta. Og det er tre motorer tilgjengelige.

De er på henholdsvis 96 kW/130 hk, 110 kW/150 hk eller 120 kW/175 hk. Alle møter Euro VI-E kravene.

Blant forbedringene fremheves komfortfaktorene for føreren – og det inkluderer bedre lyddemping. Dessuten fortelles det om mindre svingradius, lavere innsteg og en hytte som er lett å komme gjennom hvis du vil ut på andre siden.

Også et element som gjør den egnet til oppgaven som først og fremst er ment å være distribusjonsjobbing.

LED lys og varsel for dem du ikke ser i dødsonen er på plass, og listen over førerassistentsystemer begynner å konkurrere med personbilene når det gjelder innholdet.

I tillegg til biler med dieselmotor vil det komme en batterielektrisk utgave av denne nye modellen i begynnelsen av 2023.

Til YrkesBil.no sier Olav-Kåre Thingwall, informasjonssjef hos Mercedes-Benz-importøren:

- Neste generasjon eCanter vil komme i salg i Norge, men vi har foreløpig ingen ytterligere detaljer.

Powered by Labrador CMS