-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

Ny kinesisk varebil til Europa
Bilutstillingen i Paris viste seg å bli et møte mellom en fransk, en vietnamesisk og tre store kinesiske bilfabrikker. Kanskje litt overdrevet å kalle messen «Mondiale» - verdensmesterskapet – men det fantes allikevel spennende ting der.
I tillegg til de meget få fabrikkene som tok denne utstillingen på alvor fant vi også rare avvikere av den typen som alltid gjør det annerledes å besøke det som er igjen av verdens eldste bilutstilling.
Og i år fant vi til og med et objekt av mulig interesse for YrkesBils lesere.
Til Norge?
Seres er et kinesisk merke som det har vært litt støy rundt i Norge et par års tid.
Men nå ser det ut til at det er ikke ukjente Trond Sandven som blir norsk importør og som får de første bilene ut på markedet i oktober.
Med til Seres hører også et bilmerke som heter DFSK. Historien er ganske komplisert, men i Paris sto det noen DFSK, blant annet en enkel varebil.
Det er ikke noe som tyder på at den nye importøren også er interessert i denne, men den dagen noen finner ut at det kanskje er lurt med kinesiske varebiler også, kan dette bli en aktuell Norges-kandidat.
Ikke minst fordi den a) er ganske billig og b) er leveringsklar.
Ingen tekno-bombe
Bilen er ingen teknologisk bombe. Det er langt mellom sjåførstøttesystemene og den kan leveres i to farger. Den andre fargen (grå) må du betale ekstra for.
Den laster et tonn, eller 4,8 kubikk. Velger du kabinen med baksete har du 3,1 kubikk til rådighet. Utvendig måler den 450 x 168 x 199 cm og veier nesten 1600 kg. Toppfarten er begrenset til 90 km/t – akkurat nok til lovlig å kunne kjøre motorvei.
Batteriet er på 38,7 kWh, motoren på 660 kW og 200 Nm - og rekkevidden er oppgitt til 330km.
Det finnes også en pick up versjon av denne bilen som i Frankrike kan få et kontanttilskudd når du kjøper den ny, på 5.000 Euro, Med støtten koster bilen deg € 22.500,-