-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny kinesisk varebil til Europa
Bilutstillingen i Paris viste seg å bli et møte mellom en fransk, en vietnamesisk og tre store kinesiske bilfabrikker. Kanskje litt overdrevet å kalle messen «Mondiale» - verdensmesterskapet – men det fantes allikevel spennende ting der.
I tillegg til de meget få fabrikkene som tok denne utstillingen på alvor fant vi også rare avvikere av den typen som alltid gjør det annerledes å besøke det som er igjen av verdens eldste bilutstilling.
Og i år fant vi til og med et objekt av mulig interesse for YrkesBils lesere.
Til Norge?
Seres er et kinesisk merke som det har vært litt støy rundt i Norge et par års tid.
Men nå ser det ut til at det er ikke ukjente Trond Sandven som blir norsk importør og som får de første bilene ut på markedet i oktober.
Med til Seres hører også et bilmerke som heter DFSK. Historien er ganske komplisert, men i Paris sto det noen DFSK, blant annet en enkel varebil.
Det er ikke noe som tyder på at den nye importøren også er interessert i denne, men den dagen noen finner ut at det kanskje er lurt med kinesiske varebiler også, kan dette bli en aktuell Norges-kandidat.
Ikke minst fordi den a) er ganske billig og b) er leveringsklar.
Ingen tekno-bombe
Bilen er ingen teknologisk bombe. Det er langt mellom sjåførstøttesystemene og den kan leveres i to farger. Den andre fargen (grå) må du betale ekstra for.
Den laster et tonn, eller 4,8 kubikk. Velger du kabinen med baksete har du 3,1 kubikk til rådighet. Utvendig måler den 450 x 168 x 199 cm og veier nesten 1600 kg. Toppfarten er begrenset til 90 km/t – akkurat nok til lovlig å kunne kjøre motorvei.
Batteriet er på 38,7 kWh, motoren på 660 kW og 200 Nm - og rekkevidden er oppgitt til 330km.
Det finnes også en pick up versjon av denne bilen som i Frankrike kan få et kontanttilskudd når du kjøper den ny, på 5.000 Euro, Med støtten koster bilen deg € 22.500,-