-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Think utvikler varebil
Franske posten skal skifte ut 100.000 biler. Målet er at flest mulig skal være el-drevet. Think er på saken.

Posten i Frankrike satser nå for fullt på elektriske biler. De vil ha store og små elektriske varebiler.
Et viktig poeng er at i Frankrike er postverket en av de aller største bileiere – og de har i det siste testet en rekke elektriske biler i forbindelse post- og pakkedistribusjon.
Målet er å bli ledende i Europa på elektriske biler. Frankrike er selv en stor produsent av elektrisitet, i første rekker fra atomkraftverk.
Les også: Prøvekjørt elektrisk Mercedes Vito
En av grunnene til at Think ser med optimisme på dette anbudet er at Posten stiller utrolig strenge krav til leverandørens servicenettverk. Det kan nesten se ut som om selv franske leverandører vil ha problemer med å tilfredsstille dette punktet.
Men fra høsten 2010 har Think inngått distribusjonsavtale med den franske MOBIVIA-gruppen. I denne gruppen finner man blant annet flere verkstedkjeder, (Norauto, Maxauto og Synchro er kjente navn der) slik at man i tilbudet kan vise til et nett tettere enn noen andre.
Faktisk har MOBIVIA-gruppen laget et eget selskap for distribusjon av Think som heter O2City. Gjennom det har Think-kunder tilgang til 800 verksteder utstyrt for å håndtere den lille el-bilen.
- Det er vanskelig å se hvordan vi kunne være bedre rustet for å møte de nye utfordringene” sier Fabien Derville, direktør for den såkalte Eco-Mobility divisjonen hos MOBIVIA.
Ikke rart da at Think er på hugget. Elbilprodusenten jobber nemlig med å utvikle en liten varebil til formålet. (NB! Bildene er fra dagens Think).
Varebilen skal ha meget høy prioritet, og vil være viktig for selskapet i kampen om det europeiske markedet. Det er stor interesse for elektriske varebiler også i England og i Be-Ne-Lux.
Kanskje er dette veien inn for de små og hendige varebilene i Norge også? Den smarte bilstørrelsen som dessverre ikke har plass til statskassen?
Elektriske varebiler har uansett ikke spesielt store fordeler i Norge, da gevinsten i redusert registreringsavgift er betydelig mindre for varebiler enn for personbiler.
Les også andre varebilsaker på yrkebil.no/varebil
Men for bybruk, vil små og hendige biler som kan kjøre kollektivfelt, parkere på spesielle plasser og ha null lokal forurensing kunne ha andre store fordeler.