-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mer enn dobling i støtten til lastebiler på elektrisitet og biogass
Enova har så langt i år innvilget støtte for 115 millioner kroner til kjøp av elektriske og biogassdrevne lastebiler. I hele 2020 bevilget de 57 millioner.
Per 30. november var det registrert 58 nye elektriske lastebiler i Norge, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken.
Altså en betydelig økning fra 2020, da tallet var 13 (for hele året).
Flesteparten (alle?) av investeringene i elektriske lastebiler er godt hjulpet av støtte fra Enova.
Det kunne Gunnel Fottland, markedssjef i det statlige støtteorganet, bekrefte på høstens Transport & Logistikk-konferanse.
– Vi har fått god respons på virkemiddelet for tunge kjøretøy, sa hun.
Fottland viste til at de i år har støttet langt flere lastebiler enn noe år tidligere.
– Det beste er når markedet kommer i gang av seg selv, men når det ikke gjør det kan Enova være et nyttig verktøy, sa markedssjefen, men fortsatte:
– Så er det viktig at staten ikke forstyrrer en markedsdrevet utvikling. Når de nye teknologiene begynner å få fotfeste justerer vi støtten, og det gjelder uansett sektor.
Fottland sa Enova merker at deler av markedet for ny teknologi i nyttekjøretøysektoren er i ferd med å løsne:

– Posten gjennomførte nylig sin største bestilling noensinne med 439 nye kjøretøy på el og biogass, og det er et positivt signal til markedet. Prosjektene er støttet av Enova.
– Her er det både lette og tunge nyttekjøretøy som skal tas i bruk over hele landet, og som vil gi erfaringer fra ulike klima og miljø. Det er nyttig for alle som fremdeles står i valget mellom et fossilt eller et nullutslippskjøretøy å kunne dra nytte av denne type erfaringer, sa Fottland.
Samtidig ønsker hun flere prosjekter, spesielt innenfor transport.
– Det er spesielt to egenskaper vi ser etter, utover at det skal være kostnadseffektiv gjennomføring av prosjektet. Det ene er hvor innovativt prosjektet er og det andre hvor stort potensialet er for å spre teknologien eller løsningen videre ut i markedet, sa Fottland.