-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS

Det blir mye Buzz hos Mesta fremover
Mesta har kjøpt 60 varebiler av VW ID. Buzz. Ingen har gått til innkjøp av flere i Norge.
I pressemeldingen hevder Mesta å ha satt «norgesrekord i elektriske varebiler».
Det kan nok være å tøye sannheten litt langt. Så spørs det selvsagt hva de legger i det, men det finnes aktører som har kjøpt flere elvarebiler.
Deriblant NBT som YrkesBil tidligere har omtalt, de har etter eget utsagn kjøpt totalt 85 Ford E-Transit.
Men at ingen har kjøpt flere ID. Buzz Cargo i ett jafs i Norge, enn det Mesta har gjort, er de nok på trygg grunn for å hevde.
– Vi har som mål å tenke bærekraft i alt vi gjør. Et av våre viktigste fokusområder er å redusere utslippene våre, og det er vi i full gang med når vi gjør dette store kjøpet, sier konsernsjef i Mesta, Marianne Bergmann Røren.
Skal redusere utslipp
Varebilene står for 20 prosent av utslippene i Mesta. I dag har konsernet om lag 1.000 varebiler i sin bilpark. Ikke alle av dem kan erstattes av elektriske utgaver nå, men andelen elektrisk i Mesta øker raskt.
– Vi skal skifte ut store deler av varebilparken og så langt det er mulig skal det kjøpes inn elektriske varebiler, bekrefter maskinsjef i Mesta, Tore Ødegård.
Han mener at dagens elektriske varebiler i mange sammenhenger er fullgode erstattere av fossilbiler.
Tilstrekkelig rekkevidde
– Ja, Mesta har satt norgesrekord i anskaffelse av elektriske varebiler av denne typen, bekrefter Trond Bergan, salgsrepresentant nyttekjøretøy hos Volkswagen.
Det er ingen som har bestilt så mange av ID. Buzz Cargo som Mesta har gjort, opplyser han.
Disse bilene har et batteri på 77 kWt som har 418 km oppgitt rekkevidde fra produsent (WLTP).
– Disse varebilene skal gå 30.000 kilometer årlig, og for de aller fleste oppgaver vil dette være tilstrekkelig rekkevidde, mener Tore Ødegård.

Snart firehjulsdrift
Varebilen VW ID. Buzz Cargo leveres nå med bakhjulsdrift, først senere i år vil det være mulig å bestille firehjulsdrift av denne typen.
– Vi kunne ikke vente på firehjulstrekkere, for vi ville teste ut dette nå, men vi kjøper firehjulstrekkerne når de er tilgjengelig i markedet. Og vi ser fortløpende på andre varebiler som også kan levere etter våre krav, sier Tore Ødegård i Mesta.
Innredningen til bilene er levert av ETAC.