BEDRE: Rekkevidde på 440 km., chassis med fleksible muligheter for lengder, vekter og påbygg og rikholdig standardutrustning gjør nye eSprinter til en attraktiv totalpakke.

Prøvekjørt: Mercedes-Benz eSprinter

Stort steg for eSprinter

Mercedes-Benz traff ikke spesielt godt med første eSprinter. Generasjon to, derimot, ser ut til å tikke av på alle de rette boksene.

Rekkevidden på oppgitte 168 kilometer var for kort (for mange), ladehastigheten imponerte ingen – og fleksibilitet var fraværende i første generasjon eSprinter, som gikk i produksjon fra desember 2019.

Mercedes-Benz var smertelig klar over det selv; at det de hadde å tilby ikke var nok. Derfor begynte de å snakke utad om «neste generasjon eSprinter» allerede i desember 2020 – før vi i det hele tatt hadde sett første generasjon på veien i Norge. Mange ble det heller aldri.

Nå er andre generasjon på plass, og vi har fått prøve. Dette smaker av andre boller.

Tilstrekkelig rekkevidde

Produsenten skryter på egenhånd av at «tallrike konfigurasjonsmuligheter og høy lastekapasitet kombinert med lang rekkevidde gjør nye eSprinter til en av de mest fleksible store elektriske varebilene i verden».

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS