-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
EU: Like bøter for like regelbrudd
Europaparlamentet vedtok nylig en resolusjon der de går inn for at lastebilsjåfører som bryter reglene for arbeidstid, hviletid og arbeidsforhold skal betale sammenlignbare bøter i EU.
Parlamentarikerne kritiserer EUs medlemsland for de store variasjonene i nivå på bøter for samme type regelbrudd, og oppfordrer landene til mer harmonisering og samarbeid ut i fra sikkerhets- og konkurransehensyn.
I resolusjonen ønsker parlamentet at medlemsstatene skal finne lover og praktiske måter å redusere forskjellene i typer og nivåer av straffer som anvendes.
Det burde vedtas både minimum og maksimum straff for hver forbrytelse mot disse reglene, står det. Parlamentet oppfordrer også medlemsstatene til å øke hyppigheten av kontroller utført av sine nasjonale myndigheter, samt å investere i flere hvilefasiliteter og parkeringsplasser langs motorveiene.
Bøter for overskridelse den daglige kjøretid med mer enn to timer er for tiden ti ganger høyere i Spania (€ 4600) enn i Hellas (€ 400).
Metodene som brukes for å bestemme hvor alvorlig en straffbar handling er, varierer også mellom medlemsstatene. For eksempel tar Belgia både daglig kjøretid og total sammenhengende kjøretid i betraktning, men andre ikke.