-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
MAN og Eviny med ladesamarbeid i Norge
Samarbeider for å bygge et landsdekkende nettverk for elektrisk tungtransport.
– MAN tar nå et nytt skritt i utviklingen av elektrisk tungtransport i Norge gjennom et samarbeid med Eviny om ladeinfrastruktur for elektriske lastebiler og busser. Målet er å tilby transportbedrifter en komplett og pålitelig løsning, som kombinerer elektriske kjøretøy med tilgjengelig og effektiv lading, sier Pål Gravdal, Branch manager, MAN Truck and Bus AS - Bergen.
– For MAN er dette samarbeidet strategisk viktig. Vi ønsker å tilby kundene en helhetlig løsning – fra elektriske lastebiler og busser, til service, support og etablering av ladestasjoner som denne, sier Gravdal.
Samarbeidet innebærer at MAN-kunder får et sammenhengende nettverk som skal gjøre overgangen til elektrisk transport både enklere og tryggere.
– Eviny støtter satsingen med ladeinfrastruktur som gjør det mulig å holde tungtransporten i bevegelse over hele landet, sier Odd Olaf Askeland, Head of Public Charging, Eviny Elektrifisering AS
Med MAN eTruck skal sjåføren kun koble til ladekabelen, og ladingen starter umiddelbart.
Prosessen er enkel: kjør inn, parker, koble til og start lading med ønsket betalingsmetode.
– Vi ser frem til å utvikle dette nettverket videre sammen med Eviny og våre partnere, og til å gjøre elektrisk tungtransport til et reelt alternativ for norske transportbedrifter, sier Gravdal.
LES OGSÅ:
-
Hevder de er først i Europa: Tilbyr booking av ladeplass for tungbiler
-
– Vi stiller krav om ladestasjoner for tunge kjøretøy
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
-
Enova med «nye» støtteprogram: – Utviklet i tett dialog med bransjen
-
Satser stort på ladeløsninger: – Vi vil være mer en partner, enn bare en leverandør
-
Planlegger 7-8 nye ladestasjoner for storbil hvert år fremover
-
Har millioner i støttemidler til ladeløsninger – men nesten ingen søkere
-
– Innen fem år har vi flere elektriske enn dieseldrevne lastebiler
-
SINTEF: Slik kan elektrifiseringen av tungtransporten gå hurtigere