-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Ny racinginspirert Ranger
Ford Ranger MS-RT ladbar hybrid skal by på både nytte og glede.
Den nye varianten får sin debut på utstillingen IAA Mobility i München som åpner 8. september.
Den motorsportinspirerte ladbare pickupen er designet og utviklet i tett samarbeid med Fords globale MS-RT-team, en divisjon av Fords rallypartner M-Sport.
– Med Ranger MS-RT-modellene får kundene våre en sjelden kombinasjon: en elektrifisert arbeidspickup som leverer fullt ut i hverdagen og et kjøretøy som samtidig oser av motorsport og kjøreglede. Dette er en råtøff pickup som skiller seg ut, både på jobben og privat, sier Espen Markussen, salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge.

Samme nyttelast- og hengerkapasitet
Ranger MS-RT ladbar hybrid bygger på den nye og første ladbare varianten Ranger, og har samme nyttelast- og hengerkapasitet – men med mer dreiemoment enn noen gang, og mulighet for helelektrisk kjøring.
Med 281 HK og et dreiemoment på hele 697 Nm er det mer trekk-kraft i nye Ranger ladbar hybrid enn i noe annen produksjonsvariant av Ranger.
Under skallet sitter en 2.3-liters EcoBoost-bensinmotor, 75 kW elektrisk motor, en 10-trinns automatgirkasse og 11,8 kWh batteri.
3500 kg hengervekt og opptil ett tonn nyttelast holder for de fleste i dette segmentet.

Med e-4WD, differensialsperre og kjøremoduser for alt fra økokjøring, tauing, gjørme, glatt eller sand, skal den ifølge produsenten håndtere alle vei- og føreforhold.
Rekkevidden på strøm alene er opptil 43 km – mer enn daglig kjørelengde for over halvparten av Ranger-eierne, ifølge Ford.

Senket understell
Stylingen er inspirert av Ranger racing-pickuper.
En bikubemønstret grill, en karakteristisk støtfanger bak med en integrert diffuser og markerte sideskjørt - samt lavere bakkeklaring fra et spesialtilpasset understell gjør at Ranger MS-RT ladbar hybrid står ut i mengden.
Understellet har fått oppgraderte dempere foran, et justert oppsett bak og blitt senket med totalt 40 mm.
Ford hevder dette har gitt bedre komfort og mer presise og stabile kjøreegenskaper – spesielt gjennom svinger. En spoiler på bakluken og en takspoiler øker også stabiliteten i høyere hastigheter.

Sporvidden er økt med 40 mm på hver side for bedre grep og stabilitet. I de utvidede hjulbuene sitter det diamantkuttede 21 tommers felger med 275/45 R21 lavprofildekk. Totalbredden er økt med 82 mm foran og bak.
Er du lei av hvite, grå og svarte biler som «alle» skal ha for tiden, finnes her flere lakkfarger som den nye Turini Purple, i tillegg til Fast Blue, Yellow Green og flere andre.

Kupeen har sportsseter i semsket og kunstskinn med blå kontrastsømmer – og LED-belyste detaljer som lyser opp idet dørene åpnes.
Sportsratt med blå markør, oppvarming og en 12-tommers berøringsskjerm med SYNC 4A er bare noen av høydepunktene i standardpakken.


Dedikert monteringsanlegg
Alle de nye Ranger MS-RT-modellene blir montert og endelig ferdigstilt ved et eget anlegg på Ford Dagenham i Storbritannia.
Nærheten til Ford Pro sitt ingeniørmiljø på Dunton Campus gjør at anlegget kan kombinere design- og ingeniørstudio, halvautomatisert lakkeringsanlegg og doble samlebånd med et eget kundeserviceteam på stedet.
Den nye varianten kan bestilles hos Ford-forhandlere fra slutten av året, med forventede leveranser i løpet av 2026.
LES OGSÅ:
-
Strippet Bronco
-
Fords europeiske ryggrad, Transit, fyller 60 (eller gjør den?)
-
Transit på styrkemedisin – muskel-Van-parade på Goodwood
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Pickup plugget for miljøet
-
Nummer en? Jeg vet ikke helt om jeg vil….
-
Euro NCAP: Full pott til Ford, Volkswagen og en «outsider»
-
Arbeidshester på prøve
-
Bedre flåtestyring – færre biler
-
Klar for fest på alle fire