-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ford satser nå kraftig på pickup fra Thailand
Ford har endelig funnet en praktisk løsning på salget av Ranger pickups. Etter at bilene lagres i Norge har salget økt kraftig. Og ytterligere vekst skal det bli neste år.


Ford trapper opp Ranger-salget
Ford trapper opp Ranger-salget
Problemet er at bilene produseres i Thailand. Bestiller Ford Motor Norge en bil i dag kommer den neppe til Norge før i desember. Og det betyr at kundene velger en annen løsning. I år har Ford Motor forsøkt seg med et mindre sentrallager av biler – og dermed er salget økt med 40 prosent. Nå er ikke tallene enorme – men neste år skal salget økes ytterligere til mellom 250 og 300 biler.
Ford Ranger er helt identisk med Mazdas nye pickup som bli lansert i løpet av høsten. Begge bilene kommer med en dieselmotor på 109 HK og firehjulstrekk. Ranger selges også i en versjon som singlecab med bakhjulstrekk – men det er ingen slager.
Største interesse er det for dobbeltcabin og supercabin (md franske dører) og bilen blir registrert som kombinert bil. Særlig stor interesse er det for Ford Ranger Supercab kombinert til rundt kr 300.000.
Ford Ranger selges i hele Europa – men problemet har til nå vært den lange leveringstiden. Dette er løst ved at bilene lagres hos hver importør.