-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vil lære hvordan selvkjørende biler kan gjøre nytte for seg
I samarbeid med en av de raskest voksende havnene i Storbritannia har Ford gjennomført et testprosjekt med en simulert selvkjørende bil. Målet er å lære mer om hvordan denne teknologien vil eller kan være nyttig på store arbeidsplasser.
Initiativet er en del av Fords Self-Driving Research Programme som er utviklet for å få bedrifter til å se hvordan selvkjørende biler kan bedre deres arbeidshverdag.
Mens den første delen av prosjektet fokuserte på potensialet som førerløse biler kan ha for varelevering på døren, er målet med testprosjektet i samarbeid med eierne av den store havna, DP World London Gateways, å se hvordan mennesker som får leveranser fra en selvkjørende bil, reagerer.
Hovedmålet med hele pilotprogrammet er å vise nye muligheter for bruk av selvkjørende biler – og spesielt hvordan eksisterende arbeidsoperasjoner kan fungere sammen med disse.
Ford har i samarbeid med Argo AI testet selvkjørende teknologi i store byer i hele USA. Selskapet planlegger å investere rundt 7 milliarder dollar i selvkjørende biler over en tiårsperiode frem til 2025.

5 milliarder av dette skal investeres fra 2021 og fremover, som et ledd i deres mobilitetsinitiativ.
Containerhavnen, som ligger 40 kilometer utenfor sentrum av London, bruker allerede en rekke automatiserte teknologier i sin drift.
For testprosjektet spesialutviklet Ford en 2T Transit til å se ut som en førerløs bil, blant annet med en sjåfør utkledd som et bilsete.
Hele prosessen ble tett fulgt av forskerteamet, som også gjennomførte intervjuer med de som deltok i forsøket. De konkluderte med at de ansatte ble fort vant til den «førerløse» bilen og hele rutineprosessen rundt frakt av pakkene.