-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vil lære hvordan selvkjørende biler kan gjøre nytte for seg
I samarbeid med en av de raskest voksende havnene i Storbritannia har Ford gjennomført et testprosjekt med en simulert selvkjørende bil. Målet er å lære mer om hvordan denne teknologien vil eller kan være nyttig på store arbeidsplasser.
Initiativet er en del av Fords Self-Driving Research Programme som er utviklet for å få bedrifter til å se hvordan selvkjørende biler kan bedre deres arbeidshverdag.
Mens den første delen av prosjektet fokuserte på potensialet som førerløse biler kan ha for varelevering på døren, er målet med testprosjektet i samarbeid med eierne av den store havna, DP World London Gateways, å se hvordan mennesker som får leveranser fra en selvkjørende bil, reagerer.
Hovedmålet med hele pilotprogrammet er å vise nye muligheter for bruk av selvkjørende biler – og spesielt hvordan eksisterende arbeidsoperasjoner kan fungere sammen med disse.
Ford har i samarbeid med Argo AI testet selvkjørende teknologi i store byer i hele USA. Selskapet planlegger å investere rundt 7 milliarder dollar i selvkjørende biler over en tiårsperiode frem til 2025.
5 milliarder av dette skal investeres fra 2021 og fremover, som et ledd i deres mobilitetsinitiativ.
Containerhavnen, som ligger 40 kilometer utenfor sentrum av London, bruker allerede en rekke automatiserte teknologier i sin drift.
For testprosjektet spesialutviklet Ford en 2T Transit til å se ut som en førerløs bil, blant annet med en sjåfør utkledd som et bilsete.
Hele prosessen ble tett fulgt av forskerteamet, som også gjennomførte intervjuer med de som deltok i forsøket. De konkluderte med at de ansatte ble fort vant til den «førerløse» bilen og hele rutineprosessen rundt frakt av pakkene.