-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Amerikansk drøm, sjeldent syn i Kina
Det er mye Geely om dagen. Geely personbil skal importeres til Norge. Hva skjer med Geely-eide Lynk & Co? Geely-eide Lotus er ute etter forhandlere i Norge. Men her skal du få en Geely mer i vår gate, selv om sjansene for å få se den kanskje er svært små.
Det er ikke lenge siden vi fortalte om en drømmebil fra Farizon – Geelys sterke lastebilmerke.
Her skal du få en ny en, en som bokser noen vektklasser under Farizon: Radar.
Kineserne er rare sånn. I stedet for å bruke et kjent merkenavn og legge på et nytt modellnavn når de tar frem en ny bil, finner de like godt opp et nytt merkenavn
Altså Radar.
R6 heter modellen, og det hele er ganske radikalt til Kina å være.
Dette er nemlig en pickup, en biltype som frem til nå har vært reservert landsbygden og skikkelig jordbruks-innsats.
Radar er åpenbart stilt inn i en helt annen retning.
Ikke bare er det en pickup som er radikalt nok i seg selv, den er også batterielektrisk med en rekkevidde de påstår er over 600 kilometer.
Målgruppen er de urbane som etter pandemien har oppdaget at det er noe som heter natur og frisk luft der ute.
Og det er åpenbart en del av dem. I et intervju med Reuters sa Ling Shiquan – den nye sjefen for det nye merket – at Geely regner med et årlig salg på tre millioner pickups innen 2030.
Det betyr blant annet at myndighetene må skrive om brukstillatelser – pickuper har nemlig vært forvist fra en rekke bygater i mange av de store byene.
Det betyr også at Geely regner med at større naturområder vil bli mer naturlige mål for byboere med stadig mer fritid.
Ling som åpenbart har kolleger som følger med på slikt, sier til Reuters at pickuper har 2 prosent av samlet bilsalg i Kina, men at segmentet øker mer enn for både sedaner og SUV-er.
Han forteller også at mens bilsalget sank 13 prosent i årets første fem måneder, nøyde pickupene seg med 10 prosent nedgang.
Det er Great Wall som dominerer dette markedet i Kina, men både GM og Ford er nå på plass med sine.