-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

ZF for lette el-lastebiler
Nå har de produsert de første tusen, og en nye biler står klar til å bruke den.
Den første kunden for ZFs nyutviklede drivlinje var Isuzu som ville benytte CeTrax på sin Elf i en ny EV-versjon.
Den solgte så bra at ZFs planer for produksjonsutvikling måtte forseres. Opprinnelig hadde de planlagt en produksjon som skulle følge mønsteret fra den opprinnelige CeTrax som ble introdusert i 2020.

Men den viste seg også å bli mer populær enn man hadde regnet med – at det var et stort bussmarked over hele kloden, klar til å bruke den viste seg veldig fort.
Den skal forresten produseres i en ny «dual» utgave fra i år. En kraftigere enhet på 380 kW, ment for de virkelig tunge bilene.
Men at CeTrax lite skulle nå slike produksjonstall var overraskende, selv om den følger samme oppskrift som sin storebror:
Den er så kompakt at den kan monteres rett inn i en eksisterende konstruksjon, slik at bilprodusenten kan legge til en el-variant uten at det koster store summer i konstruksjons- og utviklingsarbeid.
Dette er altså en helelektrisk drivlinje som monteres der girkassen vanligvis sitter. Den er ukomplisert i konstruksjonen og viser ZFs vertikale integrasjon i praksis. En rekke av komponentene brukes i andre produkter og blir produsert av ZF.
Enten de kommer fra Schweinfurth eller Auerbach blir delene sendt til Friedrichshafen og montert sammen der.
Elektronikken og programvaren blir også utviklet der, i samarbeid med kunden.
Nå forteller ZF at de har en ny installasjon som snart skal på markedet.
Det er ikke sagt et ord om at det blir den nye el-trucken til Isuzu, men en CeTrax lite som yter 135 kW burde kunne passe bra i den, dersom de bruker elementer av den gamle D-Max i den nye også.

Dersom det dreier seg om et flunkende nytt chassis, der man ikke behøver tenke på kompromisser, er det nok gjort andre valg.
Men CeTrax lite kommer uansett til å dukke opp ved andre anledninger.