-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Bærekraftig Vision
Iveco viste sin Vision, et fremtidskonsept på IAA i fjor. Nå har den fått en europeisk miljøpris.
Det er det tyske fagbladet Transport som i en vrimmel av mer eller mindre betydningsfulle «of the year» har tildelt dette prosjektet noe som nærmest kan oversettes som Euro-Transport Bærekraft-prisen for 2016.
Automatisk lasting og lossing
Juryen kaller dette ganske enkelt for den beste, og best integrerte, oppskriften på fremtidige transportbehov for urbane områder.
Det går selvfølgelig mye på drivlinjen: ren eldrift, støyfritt og null-utslipp, i de tetteste områdene og hybrid over lengre avstander. Men det går også meget på infrastruktur-løsninger, kommunikasjon, optimalisering av kjøreruter, lav TCO, og meget mer.
En av spesialitetene som vakte stor interesse var for eksempel et automatisk laste- og lossesystem, et fleksibelt gulv i varerommet og en helt ny måte å sikre godset på.
Enklest mulig
Menneske-maskin kontakten var selvfølgelig utformet slik at sjåførens jobb skulle bli enklest mulig. Det betyr ikke bare avansert system for navigasjon og trafikkovervåking, men også slike praktiske detaljer at han kan gå rett fra førerplassen og inn i lasterommet.
Vision var ikke bare en veldesignet fremtidstudie, den var også en godt gjennomtenkt en. Men når kundene skal kunne glede oss over noen av finessene som ble antydet der er det ikke sagt noe om.