-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kleppa positiv til 25,25 meters vogntog
Prøveordningen utvides

Samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa har gitt Vegdirektoratet i oppdrag å legge frem et forslag til utvidelse av dagens prøveordning med bruk av modulvogntog, altså vogntog med totallengde på 25,25 meter.
Samferdselsministeren foreslår en rekke konkrete strekninger, men gir også Vegdirektoratet anledning til å komme med forslag til enkeltstrekninger, gjerne på bakgrunn av forslag fra andre. Den utvidede prøveordningen skal bidra til å gi et bedre grunnlag for å vurdere bruken av slike vogntog, heter det i en pressemelding fra samferdselsministeren.
Dagens prøveordning er i dag svært begrenset, og omfatter bare følgende strekninger:
- E6 og E18 fra Svinesund til Oslo
- Rv. 2 fra riksgrensen til Kongsvinger
- E12 fra riksgrensen til Mo i Rana
- E8 fra riksgrensen til Skibotn
Ifølge samferdselsministeren skal følgende strekninger inngå i Vegdirektoratets vurderinger:
- E18 fra Oslo til Larvik
- E6 fra Oslo til Lillehammer
- Rv. 2 fra Kongsvinger til Kløfta
- E18 fra Vinterbro til Ørje
- E18 fra Larvik til Kristiansand
Vegdirektoratets forslag skal være klart innen 15. april 2010.
Prøveordningen med modulvogntog ble satt i gang i juni 2008 og var forutsatt å vare frem til juni 2011, men Vegdirektoratet er nå også bedt om å komme med konkrete forslag til forlengelse av prøveordningen.
Det snakkes mye om den lovlige totalvekten på 60 tonn for modulvogntogene, men det er så langt påvist at det er volumet og ikke totalvekten som utnyttes. Foto: Jørgen Seemann Berg.