-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Krever overgangsordning
"Kjøp bil før årsskiftet for å spare avgifter"
Annonsene gir klar beskjed om de fordeler det er å kjøpe lastebilregistrerte biler i vektklassen 3,5 til 7,5 tonn før årsskifte og ny avgift. Men det vil også bli registrert slike biler i 2006 til dagens avgifter.
Bilimportørene krever at det innføres en overgangsordning der biler som er bestilt av importør kan importeres med dagens avgifter.
- Biler som er bestilt kan ikke avbestilles, sier direktør Finn Tandberg (bildet) i Bilimportørenes Landsforening. Når bilene produseres i USA, Mexico eller i Japan er det lang leveringstid - og det nytter ikke bare å avbestille. Mange av bilene er allerede på vei til Norge, men kommer ikke hit før neste år. Mange ganger handler det om et halvt års bestillingstid eller lengre.
- Vi er i dialog med myndighetene om en overgangsordning, slik at ikke de nye avgiftene straffer de importører som hadde bestilt biler i god tid før de nye avgiftene ble foreslått og vedtatt.