-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Krever overgangsordning
"Kjøp bil før årsskiftet for å spare avgifter"
Annonsene gir klar beskjed om de fordeler det er å kjøpe lastebilregistrerte biler i vektklassen 3,5 til 7,5 tonn før årsskifte og ny avgift. Men det vil også bli registrert slike biler i 2006 til dagens avgifter.
Bilimportørene krever at det innføres en overgangsordning der biler som er bestilt av importør kan importeres med dagens avgifter.
- Biler som er bestilt kan ikke avbestilles, sier direktør Finn Tandberg (bildet) i Bilimportørenes Landsforening. Når bilene produseres i USA, Mexico eller i Japan er det lang leveringstid - og det nytter ikke bare å avbestille. Mange av bilene er allerede på vei til Norge, men kommer ikke hit før neste år. Mange ganger handler det om et halvt års bestillingstid eller lengre.
- Vi er i dialog med myndighetene om en overgangsordning, slik at ikke de nye avgiftene straffer de importører som hadde bestilt biler i god tid før de nye avgiftene ble foreslått og vedtatt.