-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dagens dose anleggsporno
Den norske verdensnyheten Megadrive, en veigående 71 tonns anleggskjempe med 8-hjulsdrift, ble spektakulært lansert. Stor bildekarusell.

Nor Slep Megadrive: Actros 6x6-trekker pluss hydraulisk drift på tippsemi
SANDEFJORD, KLAASTAD BRUDD: I et gigantisk 125 år gammelt larvikittbrudd ved Tjølling debuterte Megadrive-konseptet for fagpressen.
Og det var ikke så lite moro å være der, ved fødselen av et unikt norskutviklet produkt. Fordi: Dette har potensial til å bli et betydelig innslag på anlegg og veier verden rundt de kommende årene.
Ved første øyekast likner Megadrive riktignok en ganske vanlig Mercedes Actros 6x6 foran en litt røff tippsemi med bare to aksler.
Les også: Volvo + Volvo = megakaravane
Og så er da også Actrosen med offroad-svingskive den komponenten i konseptet som er nærmest standard. 6x6en er en gjennomprøvd og real anleggsbil.
Dumperkassen er heller ikke veldig avansert, bortsett fra at den er bygget og dimensjonert som en anleggskasse som skal tåle virkelig tøff bruk – og last.
For totalvekten på dette kjøretøyet monner: Med 9 tonn på foraksel, 30 tonn på tandemen og 32 tonn på semiboggien – da snakker vi totalt 71 tonn. Nyttelast i anlegg er rundt 45 tonn.
Les hele saken i Yrkesbil 3/2011 (til høyre), som er hos abonnentene i dag.
Noen data Megadrive™
Trekkbil: Mercedes-Benz Actros 3355AS 6x6/3600 – V8, 551 hk
Semitrailer: Nor Slep megadumpersemi SE-72T, hydraulisk drift på fremre aksling
Ledende partner: Nor Slep as.
Hovedpartnere: Mercedes-importør Bertel O. Steen (bilpartner) og den franske hydraulikkjempen Poclain Hydraulics (hydraulikkteknologi og -komponenter).
Viktige leverandører: Trehnkamp&Gehle GmbH (produsent Gigang aksler), HS penta Srl (produsent tippsylindre), Bevola Norge as (komponenter og akslinger)
Test&Pilotkunde: Hæhre AS