-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nå er lastebileierne forbanna nok
Lastebileierforbundet og Geir A. Mo varsler demonstrasjon på plenen uten for Stortinget fredag denne uken. For bompenger. For alle.
KOMMENTAR: Det sentrale spørsmålet er strengt tatt hvorfor de ikke har gjort det før. Og med kvassere virkemidler.
At forbundet velger å gå til dette skrittet nå, tyder nemlig på at de har signaler på at det heller ikke ved årsskiftet 2015 blir innført obligatorisk bombrikke.
Det betyr i så fall at norske lastebileiere nå i minst syv år er rundlurt av norske politikere og utenlandske transportører. Rundlurt og loppet.
Men saken er langt styggere enn at utenlandske transportører nå har akkumulert noen hundre millioner kroner i konkurransefordel gjennom ignorerte bompenger i Norge. Hele samfunnet er berørt.
Den manglende bompengeinnkrevingen blir nemlig selve inngangsbilletten til Norge for delvis og helt kriminell transportvirksomhet, med tilhørende bivirkninger som sosial dumping, øket trafikkrisiko, øket trafikkaos og mer.
Med et utilstrekkelig kontrollregime fra myndighetene i forhold til de reglene og verdiene som skal håndheves og beskyttes, blir landet vårt nærmest en magnet for dem som ikke tar regelverket så nøye.
Det gir oss til og med et omdømmeproblem bant de seriøse aktørene ute i Europa, og som vi er helt avhengige av.
– NLF tolerer ikke at myndighetene stadig utsetter innføring av brikka. Derfor vil norske lastebileiere demonstrere utenfor Stortinget, sier adm. direktør Geir A. Mo i en pressemelding.
Forbundet arrangerer altså en større politisk markering utenfor Stortinget fredag 3. oktober kl. 13.30. Det er ventet at sentrale samferdselspolitikere vil være til stede, og det kommer mange, forargede lastebileiere og berørte aktører innen norsk lastebilnæring som daglig må forholde seg til urettferdigheten som råder i bransjen.
- Forhåndsbetaling/garanti er helt avgjørende, og betalingsordningen eksisterer allerede i flere europeiske land.
- Får ikke regjerende myndigheter brikka på plass innen januar 2015, må NLF vise hva som menes med vårt slagord: «Uten lastebilen stopper Norge», avslutter Mo.
Så får vi sannelig håpe det ikke blir nødvendig. Det er ille nok at næringen må bruke tid på å demonstrere på fredag. For også YrkesBil har fulgt emnet tett de siste syv årene, og vi har sett hver eneste motforestilling bli avkledd – inkludert at det er EU som er motstanderen.
Også EU er tilhenger av effektiv innkreving av veiavgifter!