-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vekst i yrkesbilsalget
BILSALG JANUAR: Fire dager før månedsavslutning tyder mye på en boom i varebilsalget i januar. Og pen vekst for lastebiler – med Scania tilbake på topp.


REGSTAT: Sammenliknet med januar i 2014, er det så langt (OFV-tall per 26. januar), registrert 23 prosent flere varebiler i 2015.
Det er selvsagt vel tidlig på året til å fastslå utviklingen ennå, men en god start er aldri å forakte.
Det er to store og en hyggelig bidragsytere til veksten.
VW Nytte presterer 10 prosent bedre enn samme periode i fjor. Det er likevel bare akkurat nok til å holde de sedvanlige 34 prosentene i markedsandel.
Fords nyttekjøretøyavdeling fortsetter å imponere på andreplass, og har hittil i år klatret til solide 17,3 prosent markedsandel. En kraftig økning i salget av Transit Connect er en viktig årsak.
Det tradisjonelle bikkjeslagsmålet om sølvplassen synes dermed å være avblåst alt?
På 3. plass ligger så langt Toyota, på 8, 7 prosent markedsandel. Det skyldes pen vekst på 40 prosent målt mot samme periode i fjor, men også at både Mercedes og Peugeot etter alt å dømme har hatt en svak start med hhv. 17 og 35 prosent i minus.
Lastebiler (alle over 3,5 tonn) over øker på sin side med 7 prosent så langt.
Scania har fått den klart beste starten på året. I følge OFV er fremgangen på 74 prosent registrerte biler. I rene tall betyr det 113 Scaniaer, som er et pent hesthode foran Volvos 95 biler.
Men også Volvo har vekst så langt målt mot 2014. I motsetning til Mercedes og MAN som begge starter året med minusfortegn. I hvert fall per 26 januar.
De første signalene for lastebilåret 2015 peker altså i retning ytterligere polarisering mot to store svenske merker.
Du finner komplett oversikt over registreringsutvikling for varebiler, lastebiler og busser i YrkesBil nummer 2/15.