-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Lastebilavgifter
Slår skjevt ut: Forslag om avgift på lette lastebiler.
I regjeringens forslag til statsbudsjett for 2006 tar de nye grep for å redusere privatpersoners bruk av lastebiler i vektklassen 3,5 til 7,5 tonn, den såkalte C1-klassen. Målet er å stikke kjepper i hjulene for salg av amerikanske SUVer som i all vesentlig grad er registrert som lastebil og dermed unntatt bilavgifter.
Regjeringen legger opp til en avgift på 20% av personbilavgiften, noe som er beregnet til å gi en økt inntekt til staten på 300 millioner. Problemet med denne avgiften er at den ikke treffer de den er ment å treffe. Det er nemlig bare noen få prosent av kjøperne som er rene privatkunder, de aller, aller fleste kundene bruker nemlig en slik bil i næringsøyemed. Det være seg som håndtverksbil, anleggsbil eller distribusjonsbil.
I tillegg til at denne avgiften vil ramme biler som amerikanske SUVer, rammer den også rene nyttekjøretøyer. Riktignok selges det ikke noe enormt antall lastebiler i denne klassen, men noen er det da. Og for oss virker det rimelig feil å legge 20% personbilavgifter på kjøretøyer som Mercedes-Benz Sprinter, Renault Mascott eller Mitsubishi Canter for å nevne noen.
I en pressemelding fra Norges Bilbransjeforbund uttales det at administrerende direktør i NBF, Syver Leivestad, vil følge opp saken og blant annet be om et møte med Finanskomitéen. La oss håpe at politikerne tar til fornuft i denne saken. Idiotiske bilavgifter har vi nok av som det er her i landet.