-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Europa-nedgangen fortsetter
Ferske tall fra ACEA viser at nedgangen i tungbilsalg i Europa fortsetter i samme tempo som første kvartal..

Marstallene var dramatiske, lastebilsalget gikk ned med nesten 12 prosent i forhold til for et år siden. Apriltallene er like dystre, men heldigvis er nedgangen konsentrert rundt de aller letteste.
138.630 biler – her teller man alt, fra små varebiler til de største busser og lastebiler – er 11,9 prosent under tallet i fjor.
Dersom vi isolerer klassene ser vi at de lette varebilene, opp til 3,5 tonn, også har sunket med mellom 11 og 12 prosent. Til og med Tyskland noterer seg for en liten nedgang.
Gruppen over 3,5 tonn teller litt over 26.000 biler i april, en forsiktig nedgang på 6,7 prosent, og nesten like er tallene for de tyngste, de over 16 tonn. Der er totalen 19.500 og nedgangen 6,6 prosent.
For året akkumulert er tilbakegangen på 3,8 så vi ser jo dessverre en økende nedgang.
Det var flere land som bidro med en positiv utvikling i april – blant de som virkelig monner finner vi for eksempel Tyskland og Storbritannia opp henholdsvis 3,5 og 11,8 prosent.
Norge bidro også, med 10,7 prosent i pluss.
Bussalget (over 3,5 tonn som det måles i Brussel) var også positivt.
I EU var apriltallet opp 0,6 prosent, og akkumulert 4,9. Men takket være Island, Norge og Sveits endte totalen opp hele 5,8 prosent for EU pluss EFTA-området.
Hvorfor ACEA bruker så mye lenger tid på å telle store biler enn små personbiler er vanskelig å forstå.
Mai-statistikken for de små kommer rundt 15. juni. Tungbilstatistikken ikke før den 28. Og hvorfor det ikke finnes merkestatistikk blant de tunge, slik det er blant de små, er kanskje enda vanskeligere å forstå.