-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Europa-nedgangen fortsetter
Ferske tall fra ACEA viser at nedgangen i tungbilsalg i Europa fortsetter i samme tempo som første kvartal..
Marstallene var dramatiske, lastebilsalget gikk ned med nesten 12 prosent i forhold til for et år siden. Apriltallene er like dystre, men heldigvis er nedgangen konsentrert rundt de aller letteste.
138.630 biler – her teller man alt, fra små varebiler til de største busser og lastebiler – er 11,9 prosent under tallet i fjor.
Dersom vi isolerer klassene ser vi at de lette varebilene, opp til 3,5 tonn, også har sunket med mellom 11 og 12 prosent. Til og med Tyskland noterer seg for en liten nedgang.
Gruppen over 3,5 tonn teller litt over 26.000 biler i april, en forsiktig nedgang på 6,7 prosent, og nesten like er tallene for de tyngste, de over 16 tonn. Der er totalen 19.500 og nedgangen 6,6 prosent.
For året akkumulert er tilbakegangen på 3,8 så vi ser jo dessverre en økende nedgang.
Det var flere land som bidro med en positiv utvikling i april – blant de som virkelig monner finner vi for eksempel Tyskland og Storbritannia opp henholdsvis 3,5 og 11,8 prosent.
Norge bidro også, med 10,7 prosent i pluss.
Bussalget (over 3,5 tonn som det måles i Brussel) var også positivt.
I EU var apriltallet opp 0,6 prosent, og akkumulert 4,9. Men takket være Island, Norge og Sveits endte totalen opp hele 5,8 prosent for EU pluss EFTA-området.
Hvorfor ACEA bruker så mye lenger tid på å telle store biler enn små personbiler er vanskelig å forstå.
Mai-statistikken for de små kommer rundt 15. juni. Tungbilstatistikken ikke før den 28. Og hvorfor det ikke finnes merkestatistikk blant de tunge, slik det er blant de små, er kanskje enda vanskeligere å forstå.