-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Svensker med krøll i kontrollen
Bare 37 prosent godkjente! Svensker har ry for ordning och reda, men svenske Bilprovningen melder om stor variasjon hos de store transportørene.

Bilprovningen kontrollerte hele 80.300 lastebiler i 2009.
Nå har de presentert en statistikk med sammenlikning av godkjenningsprosent hos de store transportørene (definert som over 50 lastebiler til kontroll i 2009).
Tallene avdekker svært stort sprik mellom kvaliteten hos de enkelte selskapene.
Mens et 20-talls transportører fikk en godkjenningsprosent på mellom 60 og 80 prosent, er det samtidig like mange med fra 25 og ned til 15 prosent godkjenning. (Se tabellen i bildegalleriet).
Gjennomsnittet er svake 37 prosent godkjent.
Det betyr, kan vi ile til og fortelle, for dem som ikke er superkvikke i hoderegning, at det betyr at det i 2009 minst kjørte 50.589 ikke godkjente, presumptivt trafikkusikre lastebiler rundt i Sverige.
Les også: Buss-pirat fikk bot på 180.000 kroner
Nå skal det samtidig sies at Bilprovningen ikke bare har ideelle hensikter, men også har direkte gevinst av å publisere dette.
Den svenske etaten, som bare er 52 % statlig eid, tilbyr nemlig konsulenttjenester (Kvalitetssäkrad fordonspark) til transportørene, slik at de skal score høyest mulig ved Bilprovningens besiktninger.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no