-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Svensker med krøll i kontrollen
Bare 37 prosent godkjente! Svensker har ry for ordning och reda, men svenske Bilprovningen melder om stor variasjon hos de store transportørene.

Bilprovningen kontrollerte hele 80.300 lastebiler i 2009.
Nå har de presentert en statistikk med sammenlikning av godkjenningsprosent hos de store transportørene (definert som over 50 lastebiler til kontroll i 2009).
Tallene avdekker svært stort sprik mellom kvaliteten hos de enkelte selskapene.
Mens et 20-talls transportører fikk en godkjenningsprosent på mellom 60 og 80 prosent, er det samtidig like mange med fra 25 og ned til 15 prosent godkjenning. (Se tabellen i bildegalleriet).
Gjennomsnittet er svake 37 prosent godkjent.
Det betyr, kan vi ile til og fortelle, for dem som ikke er superkvikke i hoderegning, at det betyr at det i 2009 minst kjørte 50.589 ikke godkjente, presumptivt trafikkusikre lastebiler rundt i Sverige.
Les også: Buss-pirat fikk bot på 180.000 kroner
Nå skal det samtidig sies at Bilprovningen ikke bare har ideelle hensikter, men også har direkte gevinst av å publisere dette.
Den svenske etaten, som bare er 52 % statlig eid, tilbyr nemlig konsulenttjenester (Kvalitetssäkrad fordonspark) til transportørene, slik at de skal score høyest mulig ved Bilprovningens besiktninger.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no