-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Leif Østling vs. Håkan Samuelsson
1-0 til Leif - foreløpig
MAN ønsker å overta Scania. Det ønsker ikke Scania. Scania-aksjonær Volkswagen holder med Håkan. Scania-aksjonær Wallenberg holder med Leif.
Forrige uke var den store saken i lastebilindustrien MANs anstrengelser for å kjøpe Scania. De to største aksjonærene i Scania, Volkswagen og familien Wallenbergs diverse firmaer og stiftelser, var i prinsippet villig til å selge. For i den kapitalistiske verden er alt til salgs bare prisen er riktig. Men de har sagt at de vil ha penger og ikke MAN-aksjer.
På toppen av MAN-pyramiden sitter svensken Håkan Samuelsson, tidligere produksjons- og utviklingsdirektør i Scania. Han har over 20 år i Scania-organisasjonen bak seg. Før helgen fikk han angivelig grønt lys fra Volkswagen-sjefen Bernd Pischetsrieder.
På toppen av Scania-pyramiden sitter Leif Østling. Også han med mange år i Scania bak seg. Også som Håkan Samuelssons sjef. Han har lenge vært gullgutten til Wallenberg-familien. Og Bernd Pischetsrieder er styreformann i Scania.
Hvordan er forholdet mellom Leif Østling og Håkan Samuelsson? Ifølge en utenlandsk finansavis kan de oppholde seg i samme rom. Det er heller ingen tvil om at begge er meget dyktige.
Men idet vi går i trykken har Wallenberg-selskapet Investor, som alene sitter på 19,3% av aksjene i Scania, avslått tilbudet som MAN la inn tidlig mandag morgen 18. september, ifølge svenske Dagens Industri. Og ifølge andre kilder har muligens ikke Volkswagen sagt ja til salg til MAN likevel.
Og da må vi vente og se om MAN høyner budet så Investor blir tilfreds. Eller om hele greia blir lagt på is. Kanskje Håkan Samuelsson tar med seg et par revisorer til USA for å finne ut av realitetene i Navistars regnskap. Scanias er helt sikkert i orden .
Foreløpig 1-0 til Leif Østling.