-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Mange tungbilfeil
Den europeiske trafikksikkerhetsorganisasjonen TISPOL gjennomførte i mars en storkontroll mot tungbiler i 24 land i Europa. Nærmere 180.000 biler ble kontrollert og mer enn 50 000 kjøretøyer fikk anmerkninger for en eller flere feil.
1200 sjåfører hadde ikke tillatelse til å kjøre bilen de førte, og over 2600 tungbiler ble avskiltet på grunn av store mangler.
Den storstilte kampanjen hadde fokus på hovedveiene gjennom Europa, og konsentrerte seg om å sjekke rus, fart og sikring av lasten.
Det viste seg at 684 førere hadde drukket alkohol, 8.685 kjørte for fort og 14.184 overholdt ikke kjøre- og hviletiden.
President i TISPOL Adam Briggs sier at det er svært mange tungbilfirmaer som tar loven på alvor, og at TISPOL fullt ut støtter og oppmuntrer disse. Målet for TISPOL med slike aksjoner er stanse useriøse aktører i markedet som blant annet ikke følger kjøre- og hviletidsbestemmelser og overtrer fartsgrenser, slik at veiene blir utrygge.
Bra i Norge
Resultatene fra Norge viser at 635 tungbiler ble stoppet og kontrollert i denne uken i mars. Gledelig nok var det få feil ved disse bilene. Kun 6 ble tatt for å ha kjørt for fort, mens 38 ikke hadde overholdt kjøre- og hviletiden.
Resultatene fra våre naboland viser at man i Sverige (tallene for Danmark i parentes) kontrollerte over 2000(1000) biler, og at 4(1) ble tatt for å ha kjørt i ruset tilstand, 54(8) for å ha kjørt for fort, og at 36(14) personer mistet føreretten.
De siste årene har det vært en forholdsvis stor økning i antall tunge kjøretøyer på norske veier, og stadig flere kommer fra utlandet. Utrykningspolitiet ser det derfor som svært viktig å delta aktivt i disse pan-Europeiske kontrollene i regi av TISPOL, sier sjef for Utrykningspolitiet Odd Reidar Humlegård.
Tungbilbransjen i Norge har gjennomgående dyktige sjåfører, kjøretøyene er i god teknisk stand og bransjen etterlever regelverket. Det er viktig å videreføre dette og Utrykningspolitiet vil derfor fortsette arbeidet med å avdekke trafikkfarlig adferd, enten på grunn av førerens oppførsel (rus eller fart) eller kjøretøyets beskaffenhet, sier UP-sjefen.
Til neste uke kommer en ny TISPOL-kontroll, denne gangen rettet mot fart for alle kjøretøy.