-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mesta vil halvere sine utslipp
Mesta har satt seg som mål å halvere sine CO2-utslipp innen 2012. Som et av tiltakene har de nå tatt i bruk Norges første hydrogenbil.
Selskapet har en stor bil- og anleggspark og har selv regnet ut at de står for ca 0,1 prosent av norske CO2-utslipp. Selv om dette kan høres beskjedent ser selskapet et stort forbedringspotensiale som i tillegg til å styrke deres miljøprofil kan forbedre lønnsomheten.
I samarbeid med Bellona har selskapet leaset Norges første hydrogenbil, en ombygget Mercedes-Benz Sprinter som skal brukes som veimesterbil. Bilen har begrenset rekkevidde og er ingen racer i tunge motbakker, men med god planlegging mener Mesta den skal fungere tilfredsstillende i tjenesten. Og gjør den det, kan parken etter hvert utvides med flere biler av samme sort.
Et annet tiltak Mesta gjør er å utstyre anleggsparken med GPS slik at de mer effektivt kan forflytte biler og maskiner fra et sted i landet til et annet. Dessuten vil de gradvis gå over til biodiesel etter hvert som dette drivstoffet blir mer tilgjengelig.
Bellona mener Mestas innsats er prisverdig, noe du kan lese mer om på miljøstiftelsens hjemmesider.