-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mesta vil halvere sine utslipp
Mesta har satt seg som mål å halvere sine CO2-utslipp innen 2012. Som et av tiltakene har de nå tatt i bruk Norges første hydrogenbil.

Selskapet har en stor bil- og anleggspark og har selv regnet ut at de står for ca 0,1 prosent av norske CO2-utslipp. Selv om dette kan høres beskjedent ser selskapet et stort forbedringspotensiale som i tillegg til å styrke deres miljøprofil kan forbedre lønnsomheten.
I samarbeid med Bellona har selskapet leaset Norges første hydrogenbil, en ombygget Mercedes-Benz Sprinter som skal brukes som veimesterbil. Bilen har begrenset rekkevidde og er ingen racer i tunge motbakker, men med god planlegging mener Mesta den skal fungere tilfredsstillende i tjenesten. Og gjør den det, kan parken etter hvert utvides med flere biler av samme sort.
Et annet tiltak Mesta gjør er å utstyre anleggsparken med GPS slik at de mer effektivt kan forflytte biler og maskiner fra et sted i landet til et annet. Dessuten vil de gradvis gå over til biodiesel etter hvert som dette drivstoffet blir mer tilgjengelig.
Bellona mener Mestas innsats er prisverdig, noe du kan lese mer om på miljøstiftelsens hjemmesider.