-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Alt klart for VolksMAN
I går ga EU-kommisjonen grønt lys for VWs overtakelse av MAN. Vil ikke forrykke konkurransebildet sier kommisjonen.
Det var en periode i sommer man lurte på om Bryssel skulle stikke kjepper i hjulene for Ferdinand Piëch.
Den allmektige Volkswagen-høvdingen satt med rundt 30 prosent av MAN-aksjene på den tiden, men var i ferd med å utnevne et nytt MAN-styre som nesten utelukkende var lojale Piëch-folk.
Da fikk han klar beskjed om å ta det litt roligere i svingene.
Men nå som VW har fått grønt lys for å fullføre sammenslutningen kan han utnevne akkurat hvem han vil.
Målet er jo et meget sterkere samarbeid mellom MAN og Scania. De som har jobbet med disse planene sier at man kan oppnå synergigevinster på 200 millioner euro i året, bare på innkjøpssiden.
Noen fare for at konkurransebildet vil tippe over til fordel for Europas største bilprodusent, er det nok ikke sier EU kommisjonen.
Den nye sammenslutningen ”vil møte sterk konkurranse fra andre, vel-etablerte produsenter. (Les: Mercedes-Benz og Volvo).
Det har jo egentlig gått ganske fort dette her. Mot slutten av mai gikk VWs engasjement i Scania over 30 prosent og de måtte sende ut et obligatorisk bud på resten av aksjene.
Det ble satt såpass lavt at VW nok regnet med å slippe å kjøpe opp alt for mange ekstra aksjer. Med 30 prosent ville de allikevel i praksis ha kontroll over generalforsamlinger.
Men ordinære aksjonærer kastet inn flere kort enn ventet, så nå sitter VW med mer enn 50 prosent av kapitalen og nesten 60 prosent av stemmene.
Det begynner å nærme seg Scania der de nå har nesten 75 prosent av stemmene.
Og dermed fortsetter Piëch å legge alt til rette for at han kan kalle VW-gruppen verdens største bilprodusent i 2018.