-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Buss på defensiven
Tolker vi registreringsstatistikken bokstavelig, er salget av busser i forsiktig tilbakegang. Størst motstand er det markedsleder Volvo som har møtt.

Rett skal være rett: Statistikken over registreringer av nye busser er den som minst av alle er egnet for projisering av prognoser.
Anbudssystemet til kollektiv ruteproduksjon, med store kjøretøyvolumer i en enkelt kontrakt, gjør at man en måned til neste kan få ”ville” hopp i statistikken.
Foreløpig er Volvo fortsatt klar segmentleder for store busser, mens Mercedes er konge blant minibusser.
Men summerer vi bussene i alle klasser, er det Mercedes som kan smile bredest, med 166 busser mot Volvos skarve 92 busser…
Les også: Her er nye Citaro, Europas kanskje mest populære bybuss
Segment over 25 sitteplasser – totalt 218 biler, 3 % tilbakegang fra 2010
Volvo er fortsatt klar markedsleder i buss, med 42 % segmentandel, men det er 44 % tilbakegang i forhold til i fjor. Det er først og fremst Mercedes som ypper seg, med 22 % andel, men også MAN, Iveco og Scania er på hugget.
Segment 18-25 sitteplasser – totalt 13 biler, 24 % tilbakegang fra 2010
I et minisegment som faller ytterligere har Iveco kapret 92 % segmentandel! Kun Mercedes byr på motstand, og har solgt den eneste bilen fra andre merker så langt.
Segment under 18 sitteplasser – totalt 151 biler, 7 % tilbakegang fra 2010.
Mercedes har stålkontroll i minibussmarkedet, med 78 % segmentandel. Peugeot kan notere 150 % framgang på 2. plass 10 % segmentandel. VW, Fiat, Ford og Iveco vaker i sivet med en liten håndfull biler hver.