-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Daimler med voldsomme ambisjoner
I fjor leverte Daimler til sammen 355.000 lastebiler. De tar sikte på en halv million - 40 prosent økning - allerede i 2013.

Da lastebilpressen nylig var samlet i Mannheim for å møte den nye store modulmotoren til Mercedes, glimret Andreas Renschler med sitt fravær.
Sjefen for Daimlers lastebilvirksomhet befant seg nemlig i Stuttgart, hvor han fortalte finanspressen om videre planer.
I årets første to måneder økte salget med hele 28 prosent og Renschler regnet med ”betydelig” salgsøkning i år, ikke minst fordi Europa er tilbake for fullt.
LES OGSÅ: Verdensmotor uten bil!
Da han fortalte dette var imidlertid situasjonen i Japan helt uavklart.
Han regnet med at Fuso-produksjonen skulle være i gang igjen i slutten av denne uken, men det er samtidig klart at stansen i Japan er problematisk, det er her vi finner lastebilavdelingens svakeste ledd.
Inntjeningen der er ikke i nærheten av hva den er i USA eller Europa.
Renschler sa imidlertid at i 2013 regner han med en halv million produserte enheter, og da skal driftmarginen til lastebilavdelingen være oppe på 8 prosent. I fjor lå den på litt over 5 prosent.
Det er for øvrig verd å legge merke til at Fuso produserte så mye som 40 prosent av alle de 355.000 bilene som gruppen solgte i fjor.
LES OGSÅ: Kostnadene opp 6,2 prosent
Men Daimler styrker stillingen andre steder i Asia også. I det nye merket, BharatBenz i India, investeres det 700 millioner euro der man regner med å kunne bli den ledende aktøren i landets største segment.
Og i Kina, der man bare solgte 3.000 biler i fjor, venter man på tillatelse til å starte en planlagte joint venture med Foton.