-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Daimler med voldsomme ambisjoner
I fjor leverte Daimler til sammen 355.000 lastebiler. De tar sikte på en halv million - 40 prosent økning - allerede i 2013.

Da lastebilpressen nylig var samlet i Mannheim for å møte den nye store modulmotoren til Mercedes, glimret Andreas Renschler med sitt fravær.
Sjefen for Daimlers lastebilvirksomhet befant seg nemlig i Stuttgart, hvor han fortalte finanspressen om videre planer.
I årets første to måneder økte salget med hele 28 prosent og Renschler regnet med ”betydelig” salgsøkning i år, ikke minst fordi Europa er tilbake for fullt.
LES OGSÅ: Verdensmotor uten bil!
Da han fortalte dette var imidlertid situasjonen i Japan helt uavklart.
Han regnet med at Fuso-produksjonen skulle være i gang igjen i slutten av denne uken, men det er samtidig klart at stansen i Japan er problematisk, det er her vi finner lastebilavdelingens svakeste ledd.
Inntjeningen der er ikke i nærheten av hva den er i USA eller Europa.
Renschler sa imidlertid at i 2013 regner han med en halv million produserte enheter, og da skal driftmarginen til lastebilavdelingen være oppe på 8 prosent. I fjor lå den på litt over 5 prosent.
Det er for øvrig verd å legge merke til at Fuso produserte så mye som 40 prosent av alle de 355.000 bilene som gruppen solgte i fjor.
LES OGSÅ: Kostnadene opp 6,2 prosent
Men Daimler styrker stillingen andre steder i Asia også. I det nye merket, BharatBenz i India, investeres det 700 millioner euro der man regner med å kunne bli den ledende aktøren i landets største segment.
Og i Kina, der man bare solgte 3.000 biler i fjor, venter man på tillatelse til å starte en planlagte joint venture med Foton.