-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Daimler med voldsomme ambisjoner
I fjor leverte Daimler til sammen 355.000 lastebiler. De tar sikte på en halv million - 40 prosent økning - allerede i 2013.
Da lastebilpressen nylig var samlet i Mannheim for å møte den nye store modulmotoren til Mercedes, glimret Andreas Renschler med sitt fravær.
Sjefen for Daimlers lastebilvirksomhet befant seg nemlig i Stuttgart, hvor han fortalte finanspressen om videre planer.
I årets første to måneder økte salget med hele 28 prosent og Renschler regnet med ”betydelig” salgsøkning i år, ikke minst fordi Europa er tilbake for fullt.
LES OGSÅ: Verdensmotor uten bil!
Da han fortalte dette var imidlertid situasjonen i Japan helt uavklart.
Han regnet med at Fuso-produksjonen skulle være i gang igjen i slutten av denne uken, men det er samtidig klart at stansen i Japan er problematisk, det er her vi finner lastebilavdelingens svakeste ledd.
Inntjeningen der er ikke i nærheten av hva den er i USA eller Europa.
Renschler sa imidlertid at i 2013 regner han med en halv million produserte enheter, og da skal driftmarginen til lastebilavdelingen være oppe på 8 prosent. I fjor lå den på litt over 5 prosent.
Det er for øvrig verd å legge merke til at Fuso produserte så mye som 40 prosent av alle de 355.000 bilene som gruppen solgte i fjor.
LES OGSÅ: Kostnadene opp 6,2 prosent
Men Daimler styrker stillingen andre steder i Asia også. I det nye merket, BharatBenz i India, investeres det 700 millioner euro der man regner med å kunne bli den ledende aktøren i landets største segment.
Og i Kina, der man bare solgte 3.000 biler i fjor, venter man på tillatelse til å starte en planlagte joint venture med Foton.