-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Daimler med voldsomme ambisjoner
I fjor leverte Daimler til sammen 355.000 lastebiler. De tar sikte på en halv million - 40 prosent økning - allerede i 2013.
Da lastebilpressen nylig var samlet i Mannheim for å møte den nye store modulmotoren til Mercedes, glimret Andreas Renschler med sitt fravær.
Sjefen for Daimlers lastebilvirksomhet befant seg nemlig i Stuttgart, hvor han fortalte finanspressen om videre planer.
I årets første to måneder økte salget med hele 28 prosent og Renschler regnet med ”betydelig” salgsøkning i år, ikke minst fordi Europa er tilbake for fullt.
LES OGSÅ: Verdensmotor uten bil!
Da han fortalte dette var imidlertid situasjonen i Japan helt uavklart.
Han regnet med at Fuso-produksjonen skulle være i gang igjen i slutten av denne uken, men det er samtidig klart at stansen i Japan er problematisk, det er her vi finner lastebilavdelingens svakeste ledd.
Inntjeningen der er ikke i nærheten av hva den er i USA eller Europa.
Renschler sa imidlertid at i 2013 regner han med en halv million produserte enheter, og da skal driftmarginen til lastebilavdelingen være oppe på 8 prosent. I fjor lå den på litt over 5 prosent.
Det er for øvrig verd å legge merke til at Fuso produserte så mye som 40 prosent av alle de 355.000 bilene som gruppen solgte i fjor.
LES OGSÅ: Kostnadene opp 6,2 prosent
Men Daimler styrker stillingen andre steder i Asia også. I det nye merket, BharatBenz i India, investeres det 700 millioner euro der man regner med å kunne bli den ledende aktøren i landets største segment.
Og i Kina, der man bare solgte 3.000 biler i fjor, venter man på tillatelse til å starte en planlagte joint venture med Foton.