-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Gode Volvo- og Scania-resultater
I siste kvartal 2010 tjente Volvo 3,4 milliarder. Scania endte på 1,9 milliarder.
Tallene er gode, ikke minst for verdens nest største lastebilprodusent. Men ikke bra nok for analytikerne, de hadde faktisk regnet med 3,9 milliarder. Derfor gikk aksjene 1,9 prosent ned da tallene ble presentert.
Økende råvarepriser, en sterk svensk krone og enkelte produksjonsavbrudd fordi noen underleverandører opplevde hikk i sin produksjon er blant årsakene til dårligere-enn-ventet hos Volvo.
Omsetning på 73,4 milliarder SEK var 23 prosent høyere enn året før. Dermed kan Leif Johansson kommer til å forlate en veldig sunn bedrift når han forlater roret til høsten, etter 14 år. Forslag om et utbytte for hele året på SEK 2,50 er også ganske velkomment. I 2009 var det null utbytte for aksjonærene.
I 2010 klarte Scania altså å avslutte med 1,9 milliard svenske kroner i pluss. Og det med en omsetning som ikke økte med mer enn 26 prosent, til 78,2 milliarder.
I forbindelse med presentasjonen av 2010-tallene sa Leif Östling, Scania-sjefen, for øvrig at så sent som i høst hadde man sett nøyere på et mulig tettere samarbeide mellom MAN og Scania, men at det ”finnes et antall åpne spørsmål, både av kommersiell og juridisk art”.
Et av spørsmålene kan nok knyttes opp mot EUs undersøkelser om et omfattende kartellsamarbeide som later til å omfatte alle de store lastebilprodusentene.
Det kan også være at pågående saker i München mot tidligere MAN-topper om god, gammeldags smøring, også kan blokkere videre samtaler foreløpig.