-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
- Hey, Kleppa, stopp kabotasje nå!
Lastebileierforbundet har i dag sendt samferdselsministeren brev og bedt om at all kabotasjekjøring i Norge stoppes umiddelbart.

– Vi mener utviklingen viser at kabotasjereglene gir klart uheldige virkninger i det innenlandske transportmarkedet, sier NLFs administrerende direktør Jan-Terje Mentzoni.
Og NLF er ikke alene. Tilsvarende brev har NLFs søsterorganisasjoner, Dansk Transport og Logistikk (DTL) og Sveriges Åkeriföretag (SÅ), sendt til sine respektive ministre.
– Oppslag i media tyder på at bedrifter utnytter at de norske kontrollmyndighetene ikke i tilstrekkelig grad kontrollerer og håndhever regelverket. Dette bidrar til at kabotasje får en permanent karakter, påpeker Mentzoni.
LES OGSÅ YRKESBILS KOMMENTAR: HEVET OVER LOVEN?
– Det er derfor all grunn til å be om at det settes en stopper for kabotasjekjøring nå, og at det gjennomføres grundige undersøkelser av effektene, før kabotasje eventuelt tillates igjen, avslutter.
I brevene viser organisasjonene til at EUs regelverk gir mulighet til å oppheve kabotasjereglene ved alvorlige forstyrrelser i markedet. Derfor bes det om at de skandinaviske ministrene tar dette spørsmålet opp med EU-kommisjonen.