-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
- Hey, Kleppa, stopp kabotasje nå!
Lastebileierforbundet har i dag sendt samferdselsministeren brev og bedt om at all kabotasjekjøring i Norge stoppes umiddelbart.

– Vi mener utviklingen viser at kabotasjereglene gir klart uheldige virkninger i det innenlandske transportmarkedet, sier NLFs administrerende direktør Jan-Terje Mentzoni.
Og NLF er ikke alene. Tilsvarende brev har NLFs søsterorganisasjoner, Dansk Transport og Logistikk (DTL) og Sveriges Åkeriföretag (SÅ), sendt til sine respektive ministre.
– Oppslag i media tyder på at bedrifter utnytter at de norske kontrollmyndighetene ikke i tilstrekkelig grad kontrollerer og håndhever regelverket. Dette bidrar til at kabotasje får en permanent karakter, påpeker Mentzoni.
LES OGSÅ YRKESBILS KOMMENTAR: HEVET OVER LOVEN?
– Det er derfor all grunn til å be om at det settes en stopper for kabotasjekjøring nå, og at det gjennomføres grundige undersøkelser av effektene, før kabotasje eventuelt tillates igjen, avslutter.
I brevene viser organisasjonene til at EUs regelverk gir mulighet til å oppheve kabotasjereglene ved alvorlige forstyrrelser i markedet. Derfor bes det om at de skandinaviske ministrene tar dette spørsmålet opp med EU-kommisjonen.