-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kontroll på lastebilkostnadene?
I hvert fall viser det seg at totalkostnadsindeksen for lastebiltransport forble uendret fra mars til april 2011.

Men dessverre: Det bedrer ikke det faktum at totalkostnadene har steget 6,0 prosent siste 12 måneder. Det viser ”Kostnadsindeks for lastebiltransport, april 2011” fra Statistisk sentrabyrå (SSB).
Og her er detaljene:
Dekkindeksen har steget med 1,5 prosent siste måned. Fra april 2010 til april 2011 har indeksen gått opp 8,2 prosent.
Kapitalkostnadsindeksen gikk derimot ned 1,3 prosent fra mars til april. Det siste året har denne delindeksen øket med 3,3 prosent.
Prisutviklingen på diesel førte til at drivstoffindeksen gikk opp 0,6 prosent fra mars til april. Total har drivstoffindeksen steget med 13,9 prosent siste året.
Reparasjons- og servicekostnader har også steget fra mars til april, med 0,3 prosent. Siste tolv måneder med 3,7 prosent.
Om drivstoffindeksen: SSB forklarer at drivstoffindeksen bygger på faktiske pumpepriser hos forhandlere over heile landet. Selv om det kan være avvik i enkelte måneder, viser sammenlikninger at utviklingen i pumpeprisene over tid er svært lik utviklinga i prisene på dieselavtalene til de store drivstoffleverandørene.
YrkesBil.no følger kostnadesbildet, eksempler: