-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Modulvogntog i seks nye år vedtatt
Prøveordningen med modulvogntog med lengde inntil 25,25 meter fortsetter i seks nye år og på 21 nye strekninger fra 1. juni 2011.
– En slik utvidelse av prøveordning vil gi oss et bedre grunnlag for å kunne vurdere om modulvogntog bidrar til mer effektiv og miljøvennlig godstrafikk, slik vi antar, sier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.
Prøveordningen med modulvogntog omfatter vogntog med lengde inntil 25,25 meter og totalvekt inntil 60 tonn. Ordningen ble satt i gang i juni 2008 på fire hovedstrekninger og skulle vare fram til juni 2011.
Tre år og fire strekninger gav imidlertid ikke tilstrekkelig grunnlag for å kunne vurdere effekten av ordningen. Samferdselsdepartementet gav derfor Vegdirektoratet i oppdrag å legge fram et forslag om utvidelse av ordningen.
YrkesBil har tidligere kommentert forslaget som nå gjennomføres:
Hvor tregt kan det egentlig gå?.
Strekningene
Prøveordningen omfatter i dag disse hovedstrekningene:
• E6 og E18 på strekningen Svinesund – Oslo,
• Riksveg 2 Riksgrensa (Sverige) – Kongsvinger
• E12 Riksgrensen (Sverige) – Mo i Rana
• E 8 Riksgrensen (Finland) – Skibotn
Fra 1. juni inkluderes også følgende strekninger:
- E 18 Oslo - Larvik havn 60 t
- E 18 Kristiansand - Arendal 50 t *
- E 18 Vinterbro - Ørje 50 t
- Rv 2 Kongsvinger - Kløfta 50 t
- E 6 / Rv 35 Oslo Nord - Gardermoen 50 t
- E 6 Oslo Nord - Lillehammer 50 t
- E 14 / E6 Trondheim S via omkjøringsvei - Storlien 50 t
- Rv 19 Moss - X El8 Vestfold 50 t *
- Rv 4 Oslo - Mjøsbrua 60 t
- Rv 20 Kongsvinger - Elverum 50 t
- Rv 3 Kolomoen - Elverum 60 t
- Rv 25 Hamar - Elverum 60 t
- Rv 25 Elverum - Østby 60 t
- E39 Trondheim syd - Orkanger 50 t
- E6 Stjørdal - Steinkjær 50 t
- Rv 73 X E6 Trofors - Krutvatn 50 t
- E6 / E8 Skibotn - Tromsø 50 t*
- Rv 92/ E6 Karigasniemi - Lakselv 50 t*
- E6/E75 Utsjoki bru - Tana bru 50 t*
- E6 X Rv 893 - Varangerbotn 50 t*
- E 75 Varangerbotn - Vardø 50 t*
(* Vegdirektoratet foreslår et todelt vegnett med hensyn til vekt, med en begrensning på vogntogets vekt på enten 50 eller 60 tonn. På strekningene som er merket med * i oversikten kan Vegdirektoratet eventuelt oppskrive vektbegrensningen til 60 tonn etter kontrollmåling.)
Prøveordningen blir forlenget med seks år, fram til 2017. Vegdirektoratet vil nå fortløpende vurdere og etter nødvendig utredning eventuelt godkjenne søknader om nye tilknytningsstrekninger, det vil si strekninger fra terminal og frem til hovedstrekningene.