-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault selger Volvo
Renault skal nå selge alle B-aksjene de har i Volvo, nesten 15 prosent av kapitalen. Men de beholder A-aksjene.
Volvo og Renault har en lang, felles historie. De forsøkte en komplett sammenslutning allerede i 1993, men måtte gi opp den gangen.
I 2001 solgte imidlertid Renault sin lastebildivisjon til Volvo – store deler av den handelen ble gjort opp i aksjer. Renault vant forøvrig det europeiske mesterskapet i truck racing i helgen som gikk (bildet).
Og nå skal Renault selge den største pakken, B-aksjer som representerer 14,9 prosent av kapitalen, men bare 3,8 prosent av stemmene.
De beholder A-aksjene som tilsvarer 6,8 prosent av kapitalen og 17,5 prosent av stemmene.
Det betyr at det kan vanskelig bli noe strategisk oppkjøp av aksjeposten som nå er til salgs, men at den kommer til å ende opp hos insitusjonelle investorer.
I motsetning til naboen Scania, er ikke Volvo utsatt for press og tilnærmelser fra andre aktører i denne bransjen.
Renault overrasket positivt ved å holde på disse aksjene i de vaskelige månedene tungbilbransjen har vært gjennom. At de nå velger å gå ut når markedet igjen er på vei oppover er ikke uventet – franskmennene har lenge sagt at de må selge unna for å redusere egen gjeld.
Det ventes ingen endringer i Volvo-styret der Louis Schweitzer, tidligere Renault-sjef, er formann.