-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Renault selger Volvo
Renault skal nå selge alle B-aksjene de har i Volvo, nesten 15 prosent av kapitalen. Men de beholder A-aksjene.
Volvo og Renault har en lang, felles historie. De forsøkte en komplett sammenslutning allerede i 1993, men måtte gi opp den gangen.
I 2001 solgte imidlertid Renault sin lastebildivisjon til Volvo – store deler av den handelen ble gjort opp i aksjer. Renault vant forøvrig det europeiske mesterskapet i truck racing i helgen som gikk (bildet).
Og nå skal Renault selge den største pakken, B-aksjer som representerer 14,9 prosent av kapitalen, men bare 3,8 prosent av stemmene.
De beholder A-aksjene som tilsvarer 6,8 prosent av kapitalen og 17,5 prosent av stemmene.
Det betyr at det kan vanskelig bli noe strategisk oppkjøp av aksjeposten som nå er til salgs, men at den kommer til å ende opp hos insitusjonelle investorer.
I motsetning til naboen Scania, er ikke Volvo utsatt for press og tilnærmelser fra andre aktører i denne bransjen.
Renault overrasket positivt ved å holde på disse aksjene i de vaskelige månedene tungbilbransjen har vært gjennom. At de nå velger å gå ut når markedet igjen er på vei oppover er ikke uventet – franskmennene har lenge sagt at de må selge unna for å redusere egen gjeld.
Det ventes ingen endringer i Volvo-styret der Louis Schweitzer, tidligere Renault-sjef, er formann.