-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Resultatsesongen har startet
Den første av de store transportørene har årsresultatet ferdig. Resultatmarginen ble 2,8 prosent. Det er over bransjegjennomsnittet for 2010, men under selskapets egne 2010-tall.
Kingsrød Transport AS (Sarpsborg) kan nok en gang presentere pene resultater.
Selskapet rangerte i 2010 som 5. største selskap innen Godstransport på vei i Norge, men det er også verdt å merke seg at de har meget hyggelige kurver med langsiktig pen stigning hele veien fra 1998 til og med 2011.
Tallene viser at omsetningen er noe opp til 380 millioner i 2011 mot 350 millioner i 2010. Selskapet har dog vært oppe i 414 millioner tidligere (2008).
Resultatet før skatt er imidlertid noe ned i 2011 til 10 millioner og 2,8 prosent, mot 3,6 prosent i 2010.
Til sammenlikning var gjennomsnittlig resultatprosent for de 500 største selskapene innen Godstransport på vei i 2010 på lave 2,2 prosent.
15 prosent har levert
I skrivende stund har drøyt 350 aksjeselskap innen Godstransport på vei registrert godkjente årsregnskap for 2011 i Brønnøysundregistrerne.
Det er 15 % av samtlige aktive aksjeselskap i denne bransjen.
Naturlig nok er det gjerne de med de ryddigste regnskapene som er første ute, i god tid før siste frist.
Og mange vil fremheve at ryddighet og gode resultater også henger naturlig sammen.
Rundt 10 prosent av de som har levert, har minustall. Flest minustall synes dessuten å forekomme blant de minste aksjeselskapene, de med under 2 millioner i omsetning.
Til sammenlikning leverte 36 prosent av samtlige selskaper i bransjen negative resultater i 2010.
Heller ikke de større selskapene (og da har nesten ingen av de virkelig store levert enda) synes å gå med store plussmarginer.
Snittet i resultatmargin på de 10 største som har levert til nå er på 2,5 prosent.
Mellomstore mest lønnsomme
De virkelig lønnsomme bedriftene, om man ser på resultatmargin, finner vi i bedriftene som omsetter mellom 10 og 20 millioner kroner i året.
Gjennomsnittlig resultatmargin for denne gruppen er 5,5 prosent – og hver femte bedrift ligger mellom 10 og 20 prosent.
Kilder: Brønnøysundregistrene/Proff Forvalt.