-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nei til tyngre og lengre vogntog
- Samferdselsdepartementet vil ikke åpne det norske veinettet for trafikk med lengre og tyngre vogntog. Bruk av vogntog som er opptil 25,25 meter lange kan være med på gjøre veitrafikken mer utrygg. I tillegg vil trafikk med så store vogntog kreve store beløp til ekstra forsterking og vedlikehold på veinettet, noe som vil gå ut over annen veiutbygging og vedlikeholdsinnsats over heile landet.
Dette sier samferdselsminister Torild Skogsholm i forbindelse med at det fra enkelte hold innen transportnæringen nå er tatt til orde for at deler av stamveinettet bør åpnes for trafikk med vogntog som er opptil 25,25 meter lange.
Etter de reglene som gjelder i dag er det lov til å trafikkere norske veier med vogntog med lengde opptil 18,75 meter (22 meter for tømmertransport på visse strekninger) og en totalvekt opptil 50 tonn. – Jeg ser det ikke som aktuelt å endre på disse reglene, og jeg har merket meg at mellom andre Trygg Trafikk og Norges Automobil-Forbund er blant de som vil holde fast ved gjeldende regler, seier samferdselsminister Torild Skogsholm.